خانواده امام به ناملایمات عادت کرده‌اند

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام‌خمینی به هجمه‌هایی که این روزها از سوی برخی تریبون‌ها علیه بیت امام‌خمینی صورت گرفته است واکنش نشان داد.

به گزارش امید به نقل ااز انتخاب، .«محمدعلی انصاری» با اشاره به اینکه این مسایل برای خانواده امام تازگی ندارد، گفت: «خانواده یادگاران و منسوبین امام به این دست ناملایمات عادت کرده‌اند.» نامه دختر امام‌خمینی به رهبری درباره ردصلاحیت هاشمی‌رفسنجانی واکنش شدید آیت‌الله احمد علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد را در پی داشت. دختر امام در نامه خود خواستار ورود رهبری و جلوگیری از ردصلاحیت هاشمی شده بود. در این نامه آمده بود: جدا شدن تدریجی شما از هم، بزرگ‌ترین لطمه‌ای است که به انقلاب و نظام وارد می‌شود چنانچه امام همیشه می‌فرمودند: «این دو وقتی با هم باشند خوبند.» این نقل‌قول باعث شد امام‌جمعه مشهد تلویحا سخنان دختر امام را دروغ بخواند. او گفته بود سخنان دختر امام هتک‌حرمت امام است.

«محمدعلی انصاری» اما با بیان اینکه مردم ضمن احترام به امام جایگاه بیت و منتسبان به ایشان را نیز همیشه حفظ می‌کنند، گفت: «فکر نمی‌کنم کسی عشق امام را در سینه داشته ولی بی‌مهری به بیت امام را قبول داشته باشد. همه منتسبان و یاران امام در جمهوری اسلامی دارای کرامت و عزت هستند.» انصاری همچنین با اشاره به اینکه هنوز با روح اسلامیت موردنظر امام فاصله زیادی داریم، افزود: «جامعه ما با وجود تهمت‌ها، اختلاس‌ها و ناامنی‌ها نمی‌تواند ادعای اسلامیت داشته باشد.» وی گفت: «آیا با وجود این مشکل می‌توان ادعای اسلامیت داشت؟»

او افزود:«بسیاری این تعبیر را دارند که منظور از جمهوری اسلامی داروی شفابخش است این تعبیر اشتباه است مگر مردم ما بیمار هستند که بخواهیم داروی شفابخش به آنها بدهیم.» «نعیمه اشراقی» نوه امام هم در این‌باره گفت:«زمانی که امام بیمار بود و دکترها گفته بودند فرصتی نمانده. خاله‌ام از آینده ایران اظهار نگرانی کرده بود همه به هرحال خیلی نگران بودند که چه اتفاقی می‌افتد و پدربزرگم به هر حال تمرکز قدرتی در اثر پشتوانه مردمی داشت و با رفتن او همه نگران وضعیت بعد از او بودند. خود امام اما انگار خیلی نگران نبود و این را گفته بود. از آقای خامنه‌ای و آقای هاشمی اسم برده بود.»
 

افزودن نظر جدید