در جلسه استیضاح کنندگان با وزیر علوم چه گذشت؟

روزهای شنبه و یکشنبه جلسات غیر رسمی و رسمی میان وزارت علوم و نمایندگان استیضاح کننده برگزار شد و قرار بود نتایج این جلسات، تعیین کننده سرنوشت استیضاح وزیر علوم باشد. از محتوای این جلسات تاکنون اخبار چندانی منتشر نشده است.

به گزارش امید به نقل از روزنو<یک مقام آگاه در دولت در این زمینه فت: در این جلسات وزارت علوم نسبت به رفع دغدغه های نمایندگان استیضاح کننده اقدام نموده و گزارشات مبسوطی را درباره تلاشهای خود برای حفظ آرامش و ثبات در دانشگاه ها ، ارائه نموده و پاره ای از موارد مانند انتصابات و وضعیت دانشجویان ستاره دار نیز موکول به اظهار نظر موردی مراجع رسمی قانونی شده است.

این مقام آگاه اظهار کرد:همچنین وزارت علوم تاکید نموده که ذره ای تعلل در انجام وظایف قانونی خود را جایز نمی داند و در تمامی موارد طبق قانون عمل خواهد نمود.
بر این اساس انتظار بوده با توجه به شفافیت ایجاد شده و معلوم شدن مراجع قضاوت در باب موارد اختلافی و نحوه حل آنها بر اساس داوری مراجع رسمی قانونی، استیضاح منتفی شود.اما  با این وجود به نظر می رسد، راه هرگونه توافق با وزارت علوم، از سوی اقلیتی از نمایندگان مجلس بسته شده است.
بهانه جویی های این عده قلیل از نمایندگان، همچنان ادامه دارد و علیرغم همه حرفها و توافقات رد و بدل شده، این تعداد از نمایندگان، اظهار نظر مراجع رسمی قانونی در باب موارد اختلافی را هم نپذیرفته اند و همچنان علیرغم مخالفتهای جدی سران اصولگرای معتدل مجلس، بر وصول استیضاح اصرار می ورزند.
 

افزودن نظر جدید