در دانشگاه شیراز چه گذشت؟+تصاویر

عصر پنجشنبه-22 خرداد- دکتر محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به دعوت انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز در این دانشگاه جهت سخنرانی حضور پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی امید، محمدرضا عارف که  رئیس بنیاد امید ایرانیان است و چندی است یه خاطر افتتاح دفاتر استانی این بنیاد  به استان‌های مختلف سفر می کند ،به جهت خواستگاه دانشگاهی‌اش و دعوت مسئولین و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه استانی که به آنجا  سفر می‌کند  در جمع دانشجویان حاضر می شود.روز گذشته نیز که به منظور افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان استان فارس به همراه دکتر جعفر توفیقی رئیس هیات مدیره این بنیاد به شیراز سفر کرده بود طبق رویه پیشین در یکی از دانشگاه‌های استان یعنی دانشگاه شیراز حاضر شد. در بدو ورود به سالن فجر دانشگاه شیراز دکتر عارف و دکتر توفیقی مورد تشویق دانشجویان قرار گرفتند. دانشجویان با شعار "سلام بر عارف درود بر خاتمی" از رئیس بنیاد امید ایرانیان استقبال گرمی کردند.
همزمان عده معدودی که هویت دانشجویی‌شان جای سوال داشت با سر دادن شعارهایی علیه دکتر توفیقی سعی در متشنج کردن فضای جلسه را داشتند.این عده که خود را در ظاهر ولایتمدار و انقلابی نشان می دانند حتی به احترام قرائت قرآن هم دست از تشنج آفرینی بر نداشتند و زمانیکه مجری مراسم از آنها خواست به احترام دکتر عارف که نماینده رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام است سکوت را رعایت کنند علی‌رغم اینکه  وانمود می کردند برای دکتر عارف احترام قائل هستند اما به شعارها و تشنج آفرینی خود ادامه دادند.
نکته جالب توجه اینکه  ماموران حراست دانشگاه شیراز نیز اقدام قابل توجه‌ای برای نظم جلسه انجام ندادند و حتی عملکرد آنها بگونه‌ای بود که همسویی با اغتشاشگران استنباط می‌شد.
زماینکه عارف جهت سخنرانی به جایگاه رفت با تشویق ممتد دانشجویان رو به رو شد.دانشجویان که تصاویری از عارف،خاتمی، روحانی و آیت‌الله منتظری در دست داشتند شعارهایی در حمایت از رئیس بنیاد امید ایرانیان و توفیقی سر دادند.دانشجویان با شعار" توفیقی دوست داریم" ناخرسندی خود را از تلاش جمعیت 35 نفره اغتشاشگران برای تشنج آفرینی در مراسم سخنرانی دکتر عارف نشان داند.
با شروع سخنرانی دکتر عارف آرامش به مراسم بازگشت.زماینکه نوبت به پرسش و پاسخ رسید مجددا تشنج آفرینان با سر و صدا و هیاهو خواستار سوال شفاهی شدند که عارف در واکنش به این اقدام آنها گفت: شما در کلاس درس هم اینگونه از استادتان سوال می پرسید؟
عارف در سخنرانی خود بارها به وحدت و سعه صدر و تحمل مخالفین و رعایت ادب تاکید کرد.وی همچنین با اشاره به سوابق انقلابی دکتر توفیقی تاکید کرد که اگر معترضین با وی جلسه بگذارند در نهایت و پس از شنیدن سخنان توفیقی از وی غذرخواهی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها

به نظر می آید که جلسه حضور دکتر جلیلی در دانشگاه امیر کبیر را یادتان رفته

افزودن نظر جدید