رسانه ملی در ارتباط با امام جفا می کند

یکی از شاگردان امام خمینی (ره) معتقد است یکی از آفت های مهم شناساندن امام، "سیاسی کاری" است و کسانی که می خواهند امام را معرفی کنند نباید با این شیوه عمل وارد شوند.

به گزارش امیدنامه،آیت الله محم رضا رحمت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ضمن تأکید بر اینکه رسانه ملی در ارتباط با امام جفا می کند، عدم پخش مراسم هایی که در حرم امام برگزار می شود از رسانه ملی را مثالی برای این امر دانست و ضمن طرح چند سؤال در این زمینه گفت: مگر صدا و سیما متعلق به ملت نیست؟ مگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیست؟ همه حرف ما این است که چرا رسانه ای که به عنوان رسانه ملی است، این رفتار را با تشکیلات منسوب به بنیانگذار جمهوری اسلامی می کند؟
وی این رفتار را سیاسی کاری دانست و افزود: حضرت امام وقتی حجم کارهای مربوط به خودشان را در صدا و سیما و رسانه ها مشاهده کردند، خطاب به بعضی از دست اندر کاران تبلیغات، صدا و سیما و مطبوعات فرموده بودند که «من مدتهاست که وقتی می بینم رادیو - تلوزیون را هر وقتی بازش می کنم از من اسم می برد، خوشم نمی آید. ... من گفته ام که آن چیزهایی که مربوط به من است گفته نشود.» (صحیفه امام، جلد 19، صفحه 346)، اما امروز صدا و سیما تفریط پیشه کرده و حتی اخبار مربوط به حرم ایشان را پوشش خبری نمی دهد.
آیت‌الله رحمت همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد لزوم فعالیت شاگردان امام خمینی (ره) و کسانی که محضر امام را درک کرده اند برای تربیت افرادی که بتوانند راه امام را ادامه دهند، با تأکید بر اینکه این افراد نباید سیاسی کاری کنند، اظهار کرد: آفت مهمی که اینجا وجود دارد سیاسی کاری است. به طور مثال شریح قاضی که منصوب از طرف امیر المؤمنین علی (ع) و حدود 50 سال قاضی بود، دچار سیاسی کاری شد و در آخر حکم به این داد که قتل امام حسین (ع) واجب است. البته به فرمایش امام «انسان مصون از اشتباه نیست.» (صحبفه امام، جلد 14، صفحه 173) مسائلی در زندگی پیش می آید که افراد منحرف می شوند. این در حالی است که «اذا فسد العالم فسد العالم». یعنی اگر مسیر، سیاست، رفتار و گفتار یک عالم منحرف شد، صدها و هزاران نفر را منحرف می کند.
وی مطلق گرا کردن مردم را  یکی از اموری عنوان کرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ضربه زیادی به کشور ما زده و گفت: معیاری که امام صادق (ع) به ما می دهد این است که راستگویی و امانتداری دو معیار مسلمانی است. این روایت از امام معصوم تصریح دارد که نباید به رکوع و سجده طولانی افراد نگاه کنیم. بلکه باید صدق حدیث و ادای امانت آنها را مدنظر قرار دهیم.
این شاگرد امام ضمن بیان اینکه ما امانتدار این انقلاب هستیم، خاطرنشان کرد: بعضی ها خیال می کنند ما وارث شهدا هستیم؛ در حالی که ما وارث نیستیم. عده ای قبلا وارث انقلاب و شهدا شدند و در حال تقسیم آن هستند. ما نه وارث انقلاب هستیم و نه وارث شهدا. ما اگر خیلی هنر کنیم باید بتوانیم آن میراث را حفظ کرده و به عنوان امانت به دیگران برسانیم. از این رو اگر در کردار و گفتارمان صادق بودیم و راست گفتیم آدم خوب و مسلمانی هستیم.  در غیر این صورت مردم نباید به کسانی که این چنین سیاسی کاری می کنند اعتنا کنند.

افزودن نظر جدید