رسولی: دولت، ظرفیت جنبش دانشجویی را فرصتی ارزنده بداند

عضو هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه "جنبش دانشجویی در حال عبور از شرایط بسته گذشته و ورود به یک فضای آزاد است"، اظهار کرد: در آینده با توجه به شعارهای انتخاباتی آقای روحانی و رویکرد دولت یازدهم، شاهد تحکیم و تعمیق فعالیت‌های دانشجویی خواهیم بود.

به گزارش امید به نقل از ایسنا،حسن رسولی، با بیان اینکه "در هشت سال گذشته فعالیت جنبش‌های دانشجویی به محاق رفته بود"، افزود: جنبش دانشجویی قبل و پس از انقلاب اسلامی دارای آرمان‌گرایی و در حال بهسازی فضای سیاسی کشور بوده‌ و همواره در صدر فعالیت‌های سیاسی جامعه ایران قرار داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از حوادث انتخاباتی سال 88 با برخوردهای امنیتی که با فعالان دانشجویی صورت گرفت، فضای سیاسی دانشگاه‌ها با رکود روبرو شد و با وجود تاکیدات رهبری مبنی بر ضرورت راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، شاهد فعالیت جنبش دانشجویی نبودیم زیرا در آن دوره هزینه فعالیت‌های سیاسی بالا بود.

این فعال سیاسی افزود: با وجود این شرایط، جریان دانشجویی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مجدداً وارد فعالیت‌های سیاسی شد و در تحرک‌بخشی به فضای انتخابات کشور نقش پیشتازی داشت و توانست سایر اقشار و لایه‌های اجتماعی، اشخاص و شخصیت‌های سیاسی را وارد موج انتخابات کند.

رسولی همچنین با اشاره به اینکه "دولت یازدهم در حال باز کردن فضای دانشگاه‌ است"، تصریح کرد: دولت یازدهم باید ظرفیت جنبش دانشجویی را به عنوان یک فرصت ارزنده برای تعالی کشور تلقی کند و ضمن تحمل و مدارا در مقابل انتقاد‌های صادقانه، صریح و گاه تند دانشجویان رویکردی اقناعی و تعاملی با تشکل‌های دانشجویی داشته باشد و سیاست‌های دولت نهم و دهم را که برخوردی انضباطی، ‌انتظامی و تنبیهی بود، دنبال نکند.

این عضو بنیاد باران در ادامه با بیان اینکه "جنبش دانشجویی باید از تحولات سیاسی جامعه و موضع‌گیری‌ها و رفتارهای احزاب سیاسی مطلع باشد"، گفت: با این وجود، جنبش دانشجویی باید نسبت به جریان‌ها و احزاب سیاسی استقلال داشته باشد تا مورد استفاده ابزاری دیگران قرار نگیرد.

وی در پایان اظهار کرد: به نظر من مهمترین انتظار جنبش دانشجویی از دولت یازدهم، باید این باشد که دولت اهتمام بیشتری به باز کردن فضای سیاسی کشور داشته باشد زیرا به نظر من این یک مطالبه عمومی است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید