رسولی: رابطه اصلاح طلبان با دولت یازدهم یک رابطه راهبردی است

طرح شورای رهبری اصلاحات که چندی پیش توسط «رسول منتجب نیا» مطرح شد، گام های نهایی را برای محقق شدن برمی دارد.

به گزارش امید به قل از تدبیر،اوایل هفته ایلنا خبر داد که «محمدرضا عارف»، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دنبال تشکیل شورای رهبری اصلاحات است و برای تشکیل آن سراغ چهره هایی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی، سیدحسن خمینی و حسن روحانی رفته و دیدارهایی با این افراد داشته است.

حسن رسولی، استاندار خراسان در دوران اصلاحات و  رییس هیات مدیره بنیاد باران درباره این دیدارها  می گوید:« آقایان عارف، هاشمی و روحانی در جلسات دو هفته یکبار مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی یکدیگر را ملاقات می کنند. شورای مشاورین آقای خاتمی هم فعال است و به صورت مرتب جلسه برگزار می کند و بین آقای خاتمی به عنوان رهبر اصلاحات و این شخصیت ها تعاملات جدی و متناوب وجود دارد.»

او همچنین درباره دلایل دیدارهای دوره ای عارف و دیگر اصلاح طلبان گفت:«دولت یازدهم مورد حمایت جریان اصلاحات و شخصیت هایی مثل آقایان هاشمی و خاتمی است. با توجه به تهاجمات سنگینی که منتقدان و بخش افراطی جریان رقیب دولت علیه آقای روحانی و دولت به کار می برد طبیعی است که حامیان دولت و شخصیت ها و جریان هایی که از روی کار آمدن دولت حمایت کردند باید از اوضاع مراقبت کنند. معتقدم اتحاد و انسجامی در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری در جامعه اصلاح طلب شکل گرفت و پایه ریزی شد روزبه روز مستحکم تر می شود و اعضا و شخصیت های اصلاح طلب با بهره گیری از تجارب سال های گذشته بنا دارند که به دلیل مسائل جدی که فراروی کشور است بر انسجام و هم گرایی خودشان بیافزایند. این اتحاد لازمه دفاع از دولت و دفاع از منافع ملی است.»

رسولی تاکید کرد:« مناسبات جریان اصلاحات با دولت آقای روحانی مناسباتی تعریف شده است. آقای روحانی کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بودند و اگر حمایت اصلاح طلبان نبود، امکان شکل گیری سازمان رای و پایگاه اجتماعی و سیاسی برای آقای روحانی میسر نبود و به همین دلیل حمایت از دولت باید ادامه پیدا کند. به خصوص که هیچ یک از بخش های اصولگرا حتی به صورت تلویحی از آقای روحانی حمایت نکردند و هر کدام دارای کاندیدایی در آرایش انتخاباتی بودند. بنابراین گروه هایی مثل جبهه پایداری باید متوجه این موضوع بشوند که رابطه اصلاح طلبان با دولت یازدهم یک رابطه راهبردی است که با حرکتهای ایذایی و تاکتیکی آنها خدشه دار نمی شود.»

او ادامه داد:« جبهه پایداری و طرفداران آقای احمدی نژاد که به دلیل عملکرد ناصحیح خود قادر به پاسخ گویی و حساب پس دادن در عرصه افکار عمومی نیستند، به دنبال این هستند با تداوم رفتارهای افراطی وانمود کنند که در فضای سیاسی کشور هم چنان فعال هستند. اما ظرف چند ماه اخیر فاصله معناداری بین بخش متعادل جریان اصول گرا چه در حوزه احزاب و چه در حوزه شخصیت ها با جریان جبهه پایداری ایجاد شده است.»

عضو هیات مدیره  بنیاد امید ایرانیان همچنین گفت:« اگر انتقاد از دولت در راستای منافع ملی و رعایت اصول اخلاقی باشد در رقابت بین جریان های سیاسی امر مذمومی نیست اما اگر دامنه این رقابت ها به دور از رعایت اصول اخلاقی و هتاکانه باشد که بعضا از سوی جبهه پایداری شاهدش هستیم، در آن صورت امر مذمومی است. آقایان هاشمی، عارف و خاتمی و حتی شخصیت هایی مثل آقای ناطق نوری در کنار جریانات اصلاح طلب پایه های اصلی جریان حامی دولت بوده و هستند و طبیعی است جریانی که هشت سال کشورداری کرده است و کارنامه قابل قبولی ندارد به جای متوسل شدن به روش های ایجابی و اثبات خود و تلاش برای بازگشت مجدد به عرصه سیاسی با تکیه بر عملکردهای قابل قبول بنابر عادت طبیعی این جریان به دنبال جنگ روانی و کدر کردن فضای سیاسی و رسانه ای است. این روش ها نه تنها برای سیاسیون و نخبگان بلکه برای افکار عمومی هم شناخته شده است و حنایی است که رنگ خودش را از دست داده است.»

او با تاکید بر اینکه انسجامی که بعد از انتخابات ایجاد شد همچنان ادامه دارد درباره راهبرد اصلاح طبان برای سال 93 گفت:« اگرچه صحبت کردن درباره انتخابات مجلس دهم هنوز زود است و جریان اصلاحات ورود عملیاتی زودهنگام به موضوع انتخابات آینده مجلس نخواهد داشت ولی در طول امسال جریانات وابسته به حوزه اصلاح طلبی سعی دارند اهداف اساسی و راهبردهای کلان خودشان را در مواجهه با این رویداد مهم سیاسی تعیین کنند.»

افزودن نظر جدید