شلیک چند خمپاره به بغداد؛ تعدادی کشته و زخمی شدند

شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" بامداد یکشنبه گزارش داد: شلیک چند فروند خمپاره به شهرک صدر در شرق بغداد، دستکم ۲۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایرنا شبکه تلویزیونی روسیا الیوم به جزئیات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله خمپاره ای را برعهده نگرفته است.

این حملات پس از آن صورت می گیرد که بغداد پس از پنج روز تظاهرات و ناآرامی که از سه شنبه گذشته در شهرهای مختلف عراق آغاز شده روز آرام تری را پشت سر گذاشت.

"فاتن الحلفی" سخنگوی کمیته حمایت از حقوق بشر عراق البته از کشته شدن ۹۴ نفر در جریان اعتراض‌های اخیر خبر داد و افزود: این تعداد از کشته شدگان مربوط به معترضان و نیروهای امنیتی است که در این کمیته ثبت شده است.

"محمد الحلبوسی" رئیس پارلمان عراق شامگاه شنبه پس از دیدار با نمایندگان معترضان در شهرهای مختلف، وعده داد که به زودی مشکلات معیشتی و مطالبات مشروع آنان مرتقع خواهد شد.

"برهم صالح" رئیس جمهوری و "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق نیز روز شنبه یک دیدار مهم با یکدیگر داشتند و دو طرف بر حفظ جان تظاهرکنندگان و مجازات افرادی که اعتراضات را به خشونت کشیده و آتش به روی مردم و نیروهای امنیتی گشودند، تاکید کردند.

در این دیدار رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق بر تامین خواسته های مشروع تظاهرکنندگان و به ویژه جوانان عراقی نیز تاکید کردند.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید