محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی امید:

صداوسیما از عملکردش در انتخابات 88 عبرت بگیرد

عضو حزب اعتماد ملی با انتقاد از عملکرد جانب دارانه صدا و سیما با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم اظهارداشت: عملکرد جانبدارانه صدا و سیما جز ریزش مخاطبانش سود دیگری ندارد.

محمد جواد حق‌شناس در گفت‌وگو با پایگاه خبری -تحلیلی امید درباره سیاست صدا و سیما نسبت به انتخابات  با طرح این سوال که آیا صدا و سیما فکر می کند که فقط کاندیداهای انتخابات اصولگراها هستند؟ گفت: عملکرد یک جانبه صدا و سیما گویای این مطلب است که انتخابات ریاست جمهوری فقط کاندیدای اصولگرا دارد. این درحالی است که سایر جناح‌ها نیز مانند اصلاح طلبان در حال فعالیتند. اگر یک رسانه ملی است باید عملکردی فراجناحی داشته باشد.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد رویکردی بدون تبعیض در صدا و سیما نیستیم و این مساله علی‌رغم توسعه کمی کانال های تلویزیونی است.در حالی که اکنون بیش از 20 کانال تلویزیونی داخلی و بیش از 30 کانال استانی راه اندازی شده است اما عملا ما شاهد ریزش مخاطبان به خصوص سنتی صدا و سیما بوده ایم.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جای تاسف است که ملاحظه می کنیم شبکه‌های ماهواره‌ای دارای مخاطب عام شده‌اند. بنابر گزارش غیر رسمی حتی مردم،در روستاهای دور نیز برای تامین نیاز سمعی و بصری خود به ماهواره گرایش پیدا کرده‌اند و این برای صدا و سیمای ما تاسف بار است.
حق شناس یادآور شد: عملکرد صدا و سیما با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری بسیار حائز اهمیت است چراکه در انتخابات سل 88 نیز برگزاری مناظره‎ها تاثیر زیادی در سطح جامعه گذاشت. بنابراین صدا و سیما باید از عملکردش در سال 88 عبرت بگیرد و راهکار آن محدود کردن گروهی خاص در این رسانه نیست.
وی افزود:عملکرد صدا و سیما الان به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد امکانات لازم برای فعالیت‌های اصولگراها مهیا است و اصلاح طلبان به دلیل نگاه جناحی این رسانه ملی، تریبونی در صدا و سیما ندارند.
مدیرمسئول روزنامه توقیف شده اعتماد ملی همچنین در ادامه با اشاره به زمینه‌های کم برای فعالیت اصلاح طلبان اظهار داشت: اعلام می‌شود که اصلاح طلبان باید حضور پیدا کنند و این در حالی است که عملا زمینه‌ای برای حضور ندارند. صدا و سیما که در اختیار اصولگراها است و برخی نیز از امکانات دولتی برای تبلیغاتشان به راحتی استفاده می کنند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: در حالی که اجازه برای راه اندازی شبکه های خصوصی حتی به صورت کابلی در کشور وجود ندارد پس اصلاح طلبان با این عملکرد جانبدارانه صدا و سیما چگونه صحبت‌های خود را به گوش تمام مردم برساند.کاندیداها فقط آقای ولایتی، قالیباف، حداد عادل نیستد اما آنچه تلویزیون به مردم القا می کند، گویا فقط همین تعداد هستند.   
حق شناس با تاکید بر اینکه صدا و سیما به یک ارگان تبلیغی برای یک جناح خاص تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید جانب انصاف را رعایت کند تا بیش از این موقعیت خود را بین مردم متزلزل نکند.
وی همچنین راهکارهایی برای برون رفت از این شرایط ارائه کرد و گفت: برای ارتقاء وضعیت و رقابت با شیکه‌های فارسی زبان و توجه به نظر مخاطبان، صدا و سیما باید شیوه خود را در انتخابات عوض کند. امسال سال حماسه سیاسی است و عملکرد صدا و سیما هیچ تناسبی با این پیام ندارد. چراکه حماسه سیاسی حاصل حضور تمام جناح‌ها در انتخابات است. با این شرایط وقتی از یک جریان فقط جانبداری کنیم قطعا بر خلاف این شعار حرکت کرده ایم.
حق شناس در پایان تاکید کرد: در منظر منافع ملی باید به تمام سلیقه‌های سیاسی که تحت پوشش قانون فعالیت می کنند، زمینه حضور داده شود و هیچ سازمان و یا ارگان خاصی نمی تواند از امکانات ملی به نفع یک جناح خاص عمل کند که اگر چنین شود، خلاف قانون رخ داده است.

افزودن نظر جدید