عارف برای احقاق حقوق مردم وارد عرصه شده است

رئیس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف می‌گوید، برای احقاق حقوق و ظرفیت‌های مغفول‌مانده وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شده است.

به گزارش امید،جعفر توفیقی در جمع اقوام و اقلیت‌های مذهبی در سخنانی، گفت: کسانی‌که با سوابق مدیریتی و سیاسی عارف آشنا هستند، می‌دانند که وقتی وی بحثی را مطرح می‌کند، قصد سیاسی‌کاری ندارد و اعتقاد دارد که باید مسئله را حل کرد.
وی ادامه داد: اگر عارف درباره اقوام و مذاهب جدیت نشان داده است ما نباید به این کار از باب رای‌آوری و سیاسی‌کاری به آن نگاه کنیم.
رئیس ستاد انتخاباتی عارف در ادامه اظهار داشت: وقتی عارف قصد نامزدی داشت، همواره می‌گفت که اگر خاتمی و هاشمی بیایند، او در انتخابات حضور نخواهد یافت. طرح این مسئله نشان‌دهنده این بود که رئیس‌جمهورشدن برای وی اصل نیست.
توفیقی در ادامه تاکید کرد: عارف اولین کسی بود که منشور اخلاقی ریاست‌جمهوری را منتشر کرد؛ وی معتقد است که نباید شعارهایی داده شود که قابل اجرا نیست.
وی تصریح کرد: زمانی‌که آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ثبت‌نام کرد،‌ ستادهای عارف 12 روز تعطیل شد و آن هم به این دلیل بود که وی معتقد بود که قصد رقابت با هاشمی را ندارد؛ دکتر عارف اصلا گمان نمی‌کرد که صلاحیت هاشمی احراز نشود و بارها گفته بود که برای احقاق حقوق و ظرفیت‌های مغفول‌مانده وارد عرصه شده است.
رئیس ستاد انتخاباتی عارف تاکید کرد: از همه شما می‌خواهم که به عنوان مشاوران در موضوع اقوام و اقلیت‌های مذهبی مطالبات خود را به  دکتر عارف ارائه دهید تا او هم بتواند بهتر تصمیم‌گیری کرده و به وعده‌ها وحرف‌هایی که زده است، عمل کند.
توفیقی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: نگاه ما به اقوام باید بر اساس حقوق انسان‌ها باشد. تقویت فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و مذاهب از حیث امنیت ملی دارای اهمیت است و اگر هر کدام از اینها را حذف کنیم، به اقتدار، امنیت و ملت ضربه وارد می‌شود.
وی در ادامه افزود: مطمئنم که عارف موضوعاتی را که در زمینه حمایت از قوام و مذاهب مطرح می‌کند، از باب شعار نیست اما باید برای رسیدن به اهداف، به وی کمک شود.
رئیس ستاد انتخاباتی عارف در ادامه به زمان وزارتش در وزارت علوم اشاره کرد و گفت: در دوره وزارت علومی بنده، بحث تدریس زبان آذری مطرح شد اما بعدها مورد غفلت قرار گرفته و پیگیری نشد. در دوره اصلاحات بحث نصب استانداران از اهل سنت مطرح بود.
توفیقی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: معتقدم که نباید جهت‌گیری‌های عارف در زمینه اقوام و مذاهب را شعاری تلقی کنیم، بلکه باید آن را فرصتی برای رسیدن به اهداف قلمداد کرد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید