عارف: قبل از نقد دولت باید برادری خود را به دولت نشان دهیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور مداوم مردم در تمامی عرصهها رمز موفقیت نظام اسلامی است.

به گزارش امید ، دکترمحمدرضا عارف شامگاه پنجشنبه در مراسم آغاز به کار شعبه استانی بنیاد امید ایرانیان در فارس افزود: مردم با حضور خود در 24 خرداد سال گذشته بار دیگر وفاداری خود را علیرغم مشکلات و بی مهری‌های هشت ساله به نظام و انقلاب نشان دادند.

وی ادامه داد: منش اصلاح طلبی به ما اجازه نمی‌دهد که در صحنه‌ها حضور نداشته باشیم،  یک اصلاح طلب نمی‌تواند از مسئولیتی که به عهده‌اش گذاشته‌اند شانه خالی کند و این گفتمان ما را به پذیرفتن مسئولیت‌ها وادار می‌کند که بر این اساس نوع حضور در شرایط زمانی متفاوت است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: در نیمه دوم سال 84 با روندی که کشور در ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد رو به رو بود جلسات متعددی با نخبگان و مسئولین گرفته شد که این سازمانها وضعیت خوبی را در نظر رشد کمی در دوران اصلاحات پیدا کردند اما ما از رشد کمی آنها غافل شدیم و به تدریح در سالهای اخیر از نیز بین رفتند.

عارف با بیان اینکه جوهره اصلی نظام ما مردم سالاری دینی بود و این جوهره پایه گفتمان اصلاحات را شکل داد، گفت: بنیاد امید ایرانیان در راستای رسیدن به چالش‌ها و ارائه حل مشکلات راه‌اندازی شد، بنیاد امکان جذب جوانان را در ابتدا نداشت که پس از بحث‌های مفصل و طولانی با نخبگان و به خصوص جوانان داشتیم به این نتیحه رسیدیم که در شرایط کشور فعلی ضرورت ایجاد یک تشکل فراگیر در چارچوب اصلاح طلبی  و غیر سیاسی احساس می‌شود.

وی همچنین سه مؤلفه خرد، عقلانیت و اخلاق مداری را مهمترین ویژگی‌های این بنیاد عنوان کرد و گفت: برای اینکه یک جریان بتواند آرمان‌های خود را به منصحه ظهور برساند نباید در ابتدا به قدرت رسیدن فکر کند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان اضافه کرد: بنیاد امید ایراینان باید نقش اتاق فکر را در استان‌ها دنبال کند، چرا که نهادی راهبردی و فرا سیاسی در جهت تأثیرگذاری برای تمامی گروه‌های کشور است.

عارف رمز موفقیت در صحنه‌های سیاسی و غیر از آن را اجماع دانست، گفت: نقد مشفقانه را یک ضرورت می‌دانیم اما قبل از نقد دولت باید برادری خود را به دولت نشان دهیم.

وی بیان کرد: باید بدون برخورد شعاری و احساسی نحوه افزایش مشارکت و سهم بانوان را در مدیریت میانی به بالا دنبال کنیم که این جزء اولویت‌های بنیاد است.

افزودن نظر جدید