كارگر سالاري بلاي جان كارآفرينان كشور

وقتي جاي کارگر و کارفرما در قانون كار ایران عوض مي شود!

اخيرا مرسوم شده است كه برخي از كارگران ناكارآمد كه شركت ها ديگر حاضر به ادامه همكاري با آنها نيستند با ايجاد جوسازي و تجمع در اماكن مختلف اقدام به تحت فشار قرار دادن كارفرمايان براي بازگشت آنها به كار مي شوند.

به گزارش امیدنامه به نقل از روزنو ، اين شيوه نادرست كه با استفاده از ضعف قانون كار ، كارگران را تشويق به اينگونه اقدامات حاشيه اي مي كند موجب نارضايتي كارفرمايان و تحميل نيروهاي ناكارآمد به شركت ها شده است به طوريكه بسياري از افراد شايسته همچنان بيكار هستند ولي عده اي كه فقط به مجموعه ضرر مي رسانند با استفاده از ضعف قانوني در اين زمينه و با استفاده از حربه جوسازي عليه شركت خود را به مجموعه تحميل مي كنند.

در همين زمينه اخيرا 7 نفر از افرادی که تا خرداد 95جزو کارگران شرکت پیمانکاری جم صنعت کاران بودند با ايجاد جوسازي ، تجمع و نصب بنر روبروی مجلس ادعا نمودند که جزو پرسنل پتروشيمي جم هستند كه اخراج شده اند اما با بررسی های دقیق تر خبرنگار ما ادعای این 7 نفر که توسط 2 نفر هدایت می شوند نادرست است.

به گفته مسئولان اين شركت بر اساس نامه محرمانه رئیس سازمان منطقه ویژه پارس جنوبي عده ای از کارگران نامه اداره اشتغال منطقه ویژه را جعل کرده و این سازمان تاکید به برخورد جدی با اين افراد داشته، بر اساس مقررات سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبي افراد برای کار در منطقه ویژه می بایست مجوز اداره اشتغال را دریافت کنند اما عده ای این مجوز را با پرداخت پول به يك واسطه جعل نموده و مشغول به کار در شركت جم صنعت كاران شدند. اداره اشتغال منطقه ويژه برای مشاغل عمومی و غیر تخصصی تاکید دارد که از نیروهای بومی همان منطقه استفاده شود و بیشتر تمایل دارد مجوزهای اشتغال برای مشاغل غیر تخصصی به این سمت گرایش پیدا کند لذا رویه سازمان منطقه ویژه پارس جنوبي این است كه مردم منطقه برای مشاغل غیر تخصصی در اولویت باشند. با اين حال از ارائه مجوز به افراد غير بومي ممانعت مي كند و برخي هم كه اصرار دارند مجوز را دريافت كنند با پرداخت پول به جاعلين مجوز تقلبي دريافت مي كنند كه اكنون بعد از بررسي هاي بيشتر توسط منطقه ويژه افراديكه مجوزهاي جعلي دريافت كرده بودند شناسايي شدند و از فعاليت آنها در عسلويه ممانعت بعمل آمده است.

افزودن نظر جدید