محمدرضا عارف:عده ای در مناظره های انتخاباتی می‌خواهند مردم را فریب دهند/پزشکیان راه حل مشکلات کشور است/با قاطعیت می گویم شاخص های عملکردی دولت اصلاحات با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست

رئیس بنیاد امید ایرانیان با انتقاد شدید از برخوردهای دوگانه از سوی کسانی که مسئول برگزاری انتخابات هستند و باید بی طرف باشند ،تاکید کرد: می گویند کسی نباید به دولت سیزدهم توهین کنند اولا به هیچ دولتی نباید توهین کرد ولی دولت سیزدهم چه ویژگی خاصی دارد که می خواهید قداست الهی به آن بدهید؟ ما نقدهای جدی به دولت سیزدهم داریم

به گزارش امیدنامه، دکتر محمدرضا عارف در جمع اعضای ستاد مرکزی امید ضمن تبریک عید سعید غدیر و قدردانی از تلاش اعضای این ستاد بویژه ستادهای استانی و شهرستانی در جهت تلاش برای ارتقاء مشارکت مردم و پیروزی کاندیدای متعلق به گفتمان اصلاح طلبی ، با بیان اینکه بعد از دوم خرداد راهبرد حضور و تاثرگذاری ئدر انتخابات به عنوان یک الزام پذیرفته شده بود،گفت: قبول دارم که بخاطر بی مهری‌ها و کج سلیقگی‌های حاکمیت راهبرد مشارکت در انتخابات با یک نگاه انحرافی رو به رو شد که نه در منش گفتمان اصلاح طلبی است و نه در مشی و مرام مردم .

حاکمیت هیچگاه برای ما فرش قرمز پهن نمی کند

وی در همین زمینه ادامه داد: حاکمیت هیچگاه برای ما فرش قرمز پهن نمی کند و حتی بعضا ما را تحمل می کند ولی این راهبرد بخش هایی از حاکمیت نباید باعث شود جریان اصلاحات در موسم انتخابات ضعیف عمل کند چرا که  ظرفیت و پتانسیلی که در کشور وجود دارد به ما اجازه برخورد ضعیف و بی تفاوتی را نمی دهد.

با قاطعیت می گویم شاخص های عملکردی دولت اصلاحات با هیچ دوره ای قابل نیست

رئیس بنیاد امید ایرانیان با یاددآوری عملکرد دولت اصلاحات،گفت: با قاطعیت می گویم شاخص های عملکردی دولت اصلاحات با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست.با دستاوردهای ارزنده ای که در آن دوره داشتیم نباید روند انتخابات 84 به گونه ای رقم می خورد که نتیجه اش را 8 سال دیدیم.

وی با اشاره به انتخابات سال 92 ،خاطرنشان کرد: بعد از یک دوره یاس و ناامیدی مفرط حماسه 92 رقم خورد و در مقطع فعلی هم با راهبردی که از سال 92 شروع شد که متاسفانه در چند انتخابات گذشته به دلایل مختلف جریان اصلاحات نتوانست آن مسیر را ادامه دهد و اکنون باید امیدوار بود که با میدان آمدن مردم بوِیژه گروه های مرجع بتوانیم مسیر آغاز شده از سال 92 را با اولویت قرار دادن مسایل اصلی کشور ادامه دهیم. 

بی‌تفاوتی نسبت به شرایط کشور خطرناک است

عارف با بیان اینکه اگر افرادی در یک جریان سیاسی  به هر دلیلی خسته می شوند باید کنار بکشند و نباید دیگران را با خود همراه کنند،تصریح کرد: هدف گذاری ما در مقطع فعلی باید  برگرداندن گروه های مرجع همچون دانشجوبان ، هنرمندان و ورزشکاران باشد بویژه دانشگاه که سکوت قبرستانی در آن حاکم است و هنرمندان که به خاطر برخوردهای نادرست حاکمیت با آنها در یک شرایط قهر به سر می برند البته نقدهایی هم  به عملکرد جریان ما دارند که باید نقدها را پذیرفت  ولی بی‌تفاوتی نسبت به شرایط کشور خطرناک است.

با آرامش خاطر احساس کردم پزشکیان مناسب ترین فرد برای  ریاست جمهوری است است

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال ارتقاء مشارکت و نیز انتخاب فردی که توانایی اجرای کار و همینطور پاکدست و اهل مبارزه با فساد باشد بودیم،تصریح کرد: واقعا عنایت خداوند بود که در شرایط فعلی  به آقای دکتر پزشکیان رسیدیم .از نظر گروه ما همه ویژگی های مورد نظر را  در  آقای دکترپزشکبان می بینیم هم اخلاق‌مدار هم پاکدست و هم اهل مبازه با فساد است و به هیچ وجه به دنبال بده و بستان نیست. در زمان وزارت بهداشت هم خوش درخشید به همین دلیل با آرامش خاطر احساس کردم ایشان مناسب ترین فرد برای  ریاست جمهوری است است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد شدید از برخوردهای دوگانه از سوی کسانی که مسئول برگزاری انتخابات هستند و باید بی طرف باشند ،تاکید کرد:  می گویند کسی نباید به دولت سیزدهم توهین کنند اولا به هیچ دولتی نباید توهین کرد ولی دولت سیزدهم چه ویژگی خاصی دارد که می خواهید قداست الهی به آن بدهید؟ ما نقدهای جدی به دولت سیزدهم داریم .البته کارهای ارزشمند دولت ادامه باید پیدا کند و کارهایی که نتوانستند و انجام نگرفته است باید انجام شود.

وی ادامه د اد: امروز مساله اصلی کشور  اقتصاد و معیشت است.برای حل این مشکلات باید برنامه ارائه شود با شعار که نمی شود مشکلات را حل کرد.یک کاندیدایی می گوید اگر انتخاب شوم این مقدار می دهم این سخن یعنی از برنامه و بودجه هیچ چیزی  نمی داند مگر می شود بدون اجازه مجلس اقدامی انجام داد. خوب وقتی از برنامه و بودجه هیچ چیزی نمی دانید چرا کاندیدای ریاست جمهوری می شوید؟

عده ای در مناظره های انتخاباتی می خواهند مردم را فریب دهند

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه عده ای در مناظره های انتخاباتی می خواهند مردم را فریب دهند ، خاطرنشان کرد :چرا وعده های توخالی می دهید.باید با توجه به منابع کشور  باید وعده داد هیچ یک از کاندیداهایی که مدعی هستند درباره افزایش ثروت ملی یک کلمه حرف نزدند.

 در مسایل فرهنگی تا کی می خواهید با زور چماق مردم را به بهشت ببرید؟

وی همچنین با اظهارنگرانی از آسیب‌های اجتماعی که تبدیل به شکاف بین نسلی و شکاف بین مردم و حکومت شده است ،گفت: در مسایل فرهنگی تا کی می خواهید با زور چماق مردم را به بهشت ببرید؟

پزشکیان راه حل مشکلات کشور است

عارف با اشاره به ویژگی‌های برجسته دکتر پزشکیان، تاکید کرد:دکتر پزشکیان مناسب ترین برنامه ها را برای اداره کشور دارد و ایشان راه حل مشکلات کشور است.

در ابتدای این نشست مهندس مقیمی رئیس ستاد امید ضمن بیان عملکرد این ستاد اظهار امیدواری کرد با توجه به صداقت کلامی دکتر پزشکیان مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات تغییر و تحولی که خواستار آن هستند را با انتخاب دکتر پزشکیان مشاهده کنند.

افزودن نظر جدید