مردم دیگر اشکنه هم نمی توانند بخورند

احمد توکلی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در بیان تذکری در خصوص گرانی های اخیر اظهار داشت: حفظ منزلت و جایگاه مجلس وظیفه هیات رئیسه است که این وظیفه باید در عمل و در رفتار هیات رئیسه محترم و مجلس معزز محقق شود و در چنین شرایط حساسی که در آن قرار داریم اگر بخواهیم حرف از موافقتنامه پستی بزنیم به نظرم این جایگاه و منزلت رعایت نمی شود.

به گزارش امید، وی با بیان این که سه خبر به نمایندگان مجلس می دهم اظهار داشت: سه ماه است برای کالاهای اساسی ارزی تخصیص داده نمی شود و یک ماه است به بهانه ناهماهنگی سیستم یکپارچه دیجیتال کالاهای اساسی که با خون دل ارز آن تخصیص داده شده و تامین شده است وارد کشور نمی شود.

توکلی خاطرنشان کرد: به واسطه تغییر قیمت ارز کالاهای اساسی مانند گوشت 60 درصد گران شده و روغن نیز 35 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است این دیگر هرج و مرج بازار ماشین نیست که زندگی روزمره مردم را داغان نکند. مردم گوشت نخورند، حبوبات نخورند، اشکنه هم نخورند که یک قاشق روغن می خواهد؟

وی در ادامه افزود: اطلاعاتی که در این زمینه برای تغییر قیمت هست اگر به صاحبان منفعت منتقل شده باشد کسانی که گوشت وارد کردند و یا در انبارها احتکار کرده اند  چه نفعی از آن خواهند برد؟

نماینده مردم تهران گفت: نرخ رشد امسال را تمام سازمان های داخل وی خارجی منفی ارزیابی می کنند و در این شرایط آقای رئیس جمهور سرمایه اجتماعی کشور را از بین می برد و نعل وارونه می زند.

وی در  ادامه با قرائت یک بیت شعری مبنی بر اینکه: تا که رد نعل اسبت گم کنند/ نعل را وارونه زن ، گفت: مردم به ما می گویند این چه وضعی است؟ ما از شما رئیس مجلس می خواهیم مانند گذشته که وقتی مسایل مهمی در خصوص زندگی مردم به وجود می آمد جلسه می گذاشتید خواهش می کنم این بار نیز از همین الان به وزرا ابلاغ کنید تا در جلسه بعدی به مردم گزارش دهند که با چه وضعیتی کشور را اداره می کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: کمر مردم و تولید از این گرانی ها شکسته است. آقای رئیس جمهور که می گوید ما می خواهیم 250 هزار تومان به مردم بدهیم و مجلس نمی گذارد چرا نمی گوید که این کار را می خواهد با 9 برابر کردن قیمت سوخت، آب و برق می خواهد انجام دهد.

وی اظهار داشت: چرا سرمایه اجتماعی را نابود می کنید؟ من استدعا می کنم به داد مردم برسید مردم بیشتر از این تحمل گرانی را ندارند

افزودن نظر جدید