مصباحی مقدم: در مقابل اصلاح‌طلبان زبانمان بسته است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: انحراف در تصمیم گیری‌های احمدی‌نژاد ایجاد شد و تمام وزرای معقول را بیرون انداخت؛ تورمی که ایجاد کرد اصلا قابل توجیه نیست و باعث شده امروزه در مقابل اصلاح طلبانی که تازه به دولت دست پیدا کرده‌اند، زبان ما بسته باشد.

به گزارش امید به نقل از ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، جمعه شب در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و به همت شورای هماهنگی اصولگرایان قم(تشکل‌های نزدیک به تفکر جبهه پایداری)، در مسجد اهل بیت (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر پیشتازی مرجعیت و روحانیت، و زندان‌ها و شکنجه‌هایی که در دوران مبارزه با رژیم شاه کشیدند و پس از آن رهبری‌های خاص امام خمینی (رض) نبود، این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

وی افزود: رمز پیروزی امام خمینی (ره) در رهبری نهضت این بود که ایشان یک انسان خودساخته بود که در جوانی خود را تربیت کرده و ساخته بود.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی (ره) در زمان آیت الله العظمی بروجردی (ره)، جلوه عمومی نداشت و فقط به ایشان مشورت می‌داد؛ گاهی از طرف آیت الله العظمی بروجردی پیش مقامات کشوری می‌رفت و با آن‌ها مذاکراتی داشت.

وی با بیان اینکه این انقلاب با روحانیت و مرجعیت پیوند خورده است، گفت: متأسفانه گاهی روحانیونی داشتیم که بر این مسیر نرفته و شخصیت و روحیه‌ای داشتند که نمی‌توانستند در راستای انقلاب حرکت کنند؛ از آن طرف شخصیت‌هایی مثل آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) همیشه همراه امام راحل و اصل نهضت بوده و در ادامه مسیر انقلاب نیز همراهی داشتند.

*برخی علما می‌خواستند شاه بماند و سلطنت کند

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: برخی از علما می‌خواستند شاه بماند و بدون حکومت، فقط سلطنت کند و در این راستا تا پیروزی انقلاب تلاش خود را ادامه دادند؛ وقتی هم انقلاب پیروز شد و امام خمینی (ره) به قم آمدند، این‌ها حس کردند که ممکن است امام (ره) موقعیت آن‌ها را لحاظ نکند.

وی گفت: در جریان مقاله رشیدی مطلق در تاریخ ۱۷ دی سال ۵۶ در روزنامه اطلاعات، ما به همراه برخی از طلاب خدمت برخی از مراجع تقلید رسیدیم و دیدیم که مراجعی چون آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) همراهی خود را با ما نشان دادند اما برخی بیوت دیگر سرد برخورد کردند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: وقتی امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب به قم آمدند، آقایان مراجع به دیدار ایشان آمده و امام آن دیدار‌ها را با بازدید خود پس دادند؛ در یکی از این بازدید‌ها وقتی امام راحل می‌خواست، وارد بیوت یکی از این مراجع شود، هنوز به درب نرسیده بودند که افرادی از آن دفتر بیرون آمده و حرف‌های ناشایستی به امام گفتند ولی امام خمینی (ره) اصلا ناراحت نشدند.

وی افزود: جمعی بودند که می‌خواستند از مرجعیت سوء استفاده کنند و دیدیم که بعد از آن، حزب خلق مسلمان تشکیل شد و داماد و پسر این مرجع تقلید به خارج از کشور فرار کردند.

*رابطه مردم با مرجعیت، گاهی با دسیسه‌های دشمن همراه می‌شود

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: این مسائل را گفتم تا بدانید رابطه مردم با مرجعیت، گاهی با دسیسه‌های دشمن همراه می‌شود؛ البته گاهی هم با روحانیت رفاه طلب و ساکت رو به رو می‌شویم و گاهی با روحانیونی که مخالف با امام راحل و انقلاب بوده و دائم نق نق می‌زدند.

وی گفت: البته اکثریت روحانیت همراه با امام (ره) و انقلاب بوده و هست و همین امر موجب شد در ۱۹ دی سال ۵۶ به همراه مردم به میدان آمده و منشأ یک حرکتی شوند تا اینکه آن حرکت در ‌‌نهایت به پیروزی انقلاب منجر شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایگاه مرجعیت در نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان نقش اول را دارد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب شاهد دسیسه‌هایی هستیم که منشأ آن استکبار جهانی است.

وی به تحرکات بنی صدر در دوران ریاست جمهوری‌اش اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از پایگاه مرجعیت استفاده کرده و راه پیروی از مرجعیت و رهبری را با مشکل مواجه کردند، در حالی که همه و همه اعلام کرده بودند رهبر ما امام است؛ رهبری انقلاب که امام خمینی (ره) بود، بر مبنای اقبال عمومی قاطع ملت ایران در تظاهرات‌ها انتخاب شده بود؛ بنی صدر چیزی نمی‌فهمید جز اقبالی که به خودش شده بود؛ البته اقبال به بنی صدر به دلیل این بود که همراه امام راحل به ایران آمد و به عنوان فرد مورد اعتماد امام خمینی (ره)، مردم به او رأی دادند؛ او خودش را دید و واقعیت امر را ندید.

مصباحی مقدم اضافه کرد: بنی صدر خیال می‌کرد خود او باعث رأی آوری خودش شده و این قدر به کار‌هایش ادامه داد تا اینکه مردم به خیابان‌ها ریخته و شعار دادند «بنی صدر رأی ما را پس بده»؛ در ‌‌نهایت مجلس شورای اسلامی هم عدم کفایت او را تصویب و امام خمینی (ره) هم او را از مقام ریاست جمهوری خلع کرد.

وی یادآور شد: حرکت بنی صدر حرکتی است که نشان می‌دهد، همیشه تفکری می‌خواهد مقابل مرجعیت و ارتباط تنگاتنگ او با مردم می‌ایستد و دنبال آن است تا بین مردم و روحانیت شکاف ایجاد کند. البته در جریان بنی صدر اختلاف انداختن بین مردم و ولایت فقیه ناکام ماند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: پیدایش احزاب دولت ساخته چه در دولت سازندگی که برخی از وزرا، معاونین رئیس جمهور، معاونین وزرا و شهردار آن وقت تهران و چه بعد از آن در دوره دولت اصلاحات را شاهد هستیم؛ چه حزب کارگزارن و چه حزب مشارکت و چه حزب مجاهدین انقلاب، همه دنبال این هستند که مبدأ و منشأ برای هدایت مردم، غیر از مرجعیت و روحانیت باشد.

وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب، مجاهدین خلق، روحانیت و مرجعیت را مبنا را قرار نداده و بر سایه رهبری مرجعیت و روحانیت حرکت نکردند و در ‌‌نهایت کنار رفتند، گفت: در ایران چنین حرکت‌هایی گسترش پیدا نمی‌کند؛ اشتباه این‌ها این بود که زیر نظر مرجعیت و روحانیت نرفتند.

مصباحی مقدم با بیان اینکه حرکت منافقین مجاهدین خلق و دسته مسعود رجوی، حاصل جدایی از روحانیت و مرجعیت بود، افزود: آن‌ها فهم دین را مستقل از مرجعیت قرار دادند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: منافقین جدیدی هم امروز هستند که ولایت فقیه را قبول ندارند و میرحسین موسوی از دسته منافقین جدید است؛ این گروه، اسلام خود را از علما نگرفتند؛ الان ضرورتی ندارد بگویم از کجا گرفتند.

*مهدوی کنی گفت میرحسین نخست وزیر هم بود به ولایت فقیه معتقد نبود

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: آیت الله مهدوی کنی به من می‌گفت آن وقت هم که میرحسین موسوی نخست وزیر بود، ولایت فقیه را قبول نداشت.

وی یادآور شد: در جامعه روحانیت مبارز، عده‌ای اظهار تمایل کردند از میرحسین حمایت کنیم؛ گفتم میرحسین نهال نورس نیست که بر اساس میل شما رفتار کند؛ گفتم آقای مهدوی کنی که وزیر کشور او بوده، می‌گوید او ولایت فقیه را قبول ندارد.

مصباحی مقدم گفت: البته میرحسین موسوی، امام خمینی (ره) را به عنوان رهبر قانونی جامعه قبول داشت و البته این غیر از ولایت فقیه و اعتقاد به اوست؛ اعتقاد به ولایت فقیه یعنی او را به عنوان جانشین امام معصوم، و نائب پیغمبر قبول داشتن است که این مهم را عده‌ای قبول ندارند.

وی با بیان اینکه عده‌ای هستند که می‌گویند طبق قانون و در چارچوب قانون اساسی ولایت فقیه را قبول داریم که ما می‌دانیم این به معنای اعتقاد کامل به ولایت فقیه و به عنوان نائب امام معصوم و نائب پیغمبر قبول داشتن نیست، گفت: یادتان هست در دوران دولت دوم خرداد در زبان بالا‌ترین مسئولین اجرایی کشور چنین سخنانی رانده می‌شد؟ الآن هم این موضوع دیده می‌شود که البته این حرکات منافقانه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این افراد تا جایی همراه رهبری هستند، که شرایط به کام آن‌ها باشد، اما آنجا که ببینند به کامشان نیست جدا می‌شوند.

وی تأکید کرد: آن‌هایی که اعتقاد به ولایت فقیه ندارند می‌خواهند مردم را از ولایت فقیه جدا کنند.

مصباحی مقدم در ادامه به دوران قائم مقام رهبری مرحوم آیت الله منتظری اشاره کرد و گفت: اینکه چه کسی دنبال این بود که ایشان قائم مقام شود بماند اما جریان جبهه ملی دنبال این بود که آقای منتظری را به عنوان رهبر و مرجع کنار باشد و خودشان همه کار کنند؛ در بیت آقای منتظری منافقین و نهضت آزادی یعنی کسانی که ولایت فقیه را اعتقاد ندارند نفوذ کردند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز هم افرادی هستند که می‌خواهند در کشور اختلاف ایجاد کنند، گفت: خورشید انقلاب ما مقام معظم رهبری است و نباید هرگز این رهبری و این مرجعیت را از دست دهیم؛ هر اتفاقی می‌افتد نه تندروی کنیم و نه کندروی؛ باید گام به گام پشت سر ایشان باشیم و نه تند و نه کند برویم؛ تند نشدن نیز یعنی اینکه چیزی نگوییم که ایشان آزرده خاطر شوند؛ این طور نباشد که حرکاتی کنیم که رهبری بگویند من آن موضع را نمی‌پسندم.

*رهبری اشاره کند، مذاکرات هسته‌ای قطع می‌شود

این نماینده مجلس در ادامه سخنانش به مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی اشاره کرد و گفت: در قضیه مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه ۱+۵، بخشی از این قضیه برای ما روشن و بخشی مبهم است؛ در آنچه مبهم است، چشممان باید به رهبری به عنوان استوانه نظام باشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر مقام معظم رهبری اشاره کنند مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ قطع می‌شود، گفت: هیچ کس جرأت ندارد بر خلاف اراده ایشان در مذاکرات هسته‌ای تصمیم بگیرد.

*واکنش به سخنان شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا

مصباحی در ادامه سخنانش به مواضع اخیر خانم شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت: خانم شرمن موضع تند می‌گیرد و نسبت به سبد کالا، می‌گوید پول ما باعث شد دولت ایران به فقرا سبد کالا بدهد؛ باید گفت این پول، پول خود ما هست که ۳۵ سال دست شما بوده است؛ ارز بلوکه شده خود ما بوده و تازه شما ناچار شدید این پول‌ها را پس بدهید.

وی با بیان اینکه معلوم است مذاکرات هسته‌ای ایران، از سوی آمریکا از سر ناچاری انجام می‌شود، تأکید کرد: امروز آمریکا بیشتر از ایران به مذاکرات نیاز دارد و اگر ما مذاکرات را سفت‌تر بگیریم، امتیاز بیشتری می‌توانیم می‌گیریم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: مذاکره کنندگان کشورمان در مقابل دشمنانمان، نباید ملایم صحبت کنند، بلکه باید موضع مشابه آن‌ها را بگیرند چرا که قرآن به ما اجازه می‌دهد که در مقابل دشمن از موضع مشابه استفاده کنیم.

*وزن حمایت رهبری از مذاکرات هسته‌ای سنگین است

وی با بیان اینکه خدمات محمدجواد ظریف در دوران فعالیتش برای ما قابل تقدیر است، گفت: رهبری گفتند در مذاکرات هسته‌ای مذاکره کنندگان کشورمان با کشورهای ۱+۵، گاهی از خطوط قرمز عبور شد، اما واقعا وزن حمایت ایشان که بسیار سنگین است، در مقابل چند تذکر، قابل توجه‌تر است.

مصباحی مقدم اضافه کرد: البته از آن تذکر رهبری به این طرف، مذاکره کنندگان کشورمان، دقت بیشتری در گفت‌و‌گو‌ها کرده و سعی کردند رهنمودهای رهبری را اجرا کنند.

*ایران در موضع قدرت و آمریکا در موضع ضعف است

این نماینده مجلس در پاسخ به سؤال یکی دیگر از حاضران در خصوص تحقیرهای آمریکا در قبال ایران نیز گفت: تصور نمی‌کنم تحقیرهای آمریکا منشأ داخلی داشته باشد؛ امروزه آن‌ها که در داخل تا دیروز اشتیاق مذاکره با آمریکا را داشتند، امروز حداقل دوزاریشان افتاده که آمریکایی‌ها دشمنانه و خصمانه موضع می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دشمنی دشمنان کم نمی‌شود اما ما باید در مذاکرات با گرفتن امتیازات بیشتر، جلو برویم، تصریح کرد: ایران نسبت به ۳۵ سال قبل و در طول تاریخ انقلاب، هیچ‌گاه تا به این اندازه در عرصه بین الملل در موضع قدرت نبوده و از آن طرف آمریکا نیز نسبت به ۳۵ سال قبل، هیچ‌گاه تا به این اندازه در موضع ضعف نبوده است.

مصباحی مقدم اضافه کرد: آمریکایی‌ها عراق را با این همه هزینه از دست داده و عراق امروز، در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی حرکت می‌کند؛ آمریکا در سوریه شکست خورده و در طول ۱۴ سال حضور در افغانستان و هزینه‌های فراوانی که کرد، نتیجه‌ای جز نفرت برای آمریکا نداشتند.

*نتیجه عملکرد احمدی‌نژاد رشد اقتصادی منفی و تورم بود

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از حاضران در خصوص علت اصلی گرانی و تورم، خاطرنشان کرد: ابتدای دولت نهم آقای احمدی‌نژاد، نقدینگی موجود بین مردم، ۹۴ هزار میلیارد تومان بود اما پایان دولت دهم احمدی‌نژاد نزدیک به ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور به وجود آمد یعنی ۵ برابر؛ این پول اضافی قیمت‌ها را بالا برد و هر چه رشد پول بیشتر شود، قیمت‌ها بالا‌تر می‌رود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از مجلس هفتم تذکر می‌دادم که دلارهای نفتی را تبدیل به ریال نکنید که این موضوع مضر است و در خدمت اشتغال نیست و دیدیم همین شد؛ احمدی‌نژاد می‌گفت ما می‌خواهیم به رشد بالا برسیم و رشد اقتصادی ۸ درصد کافی نیست، اما دیدیم نتیجه عملکرد احمدی‌نژاد رشد ۸/۵- برای اقتصاد کشور شد؛ باید بدانیم رشد نقدینگی و پول بین مردم، خدمت به مردم نیست بلکه به زیان مردم است.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از حاضران در جلسه که آیا مواضع شما و دوستانتان علیه احمدی‌نژاد و برای مثال در بحث یارانه دادن به مردم، غیر منصفانه نبود؟ گفت: آن وقت برخورد کردیم چون یارانه را دو برابر ظرفیت می‌داد؛ می‌دانستیم اثرش تورم بود که دیدیم همین نتیجه شد؛ البته جلو‌تر پیش بینی می‌کردیم و اصولا کسی که همانند ما دستش در مطالعات اقتصادی باشد می‌تواند این پیش بینی‌ها را داشته باشد.

*اگر احمدی‌نژاد طبق قانون رفتار می‌کرد امروز مصیبت نداشتیم

مصباحی مقدم با بیان اینکه دادن پول نقد به مردم به عنوان یارانه، سالانه ۴۲ هزار میلیارد تومان است و این تورم زاست، گفت: دولت نیمی از این پول را از بانک مرکزی استقراض می‌کرد و وقتی استقراض کنید یعنی به بانک مرکزی اجازه چاپ پول داده‌اید و وقتی هم چاپ پول انجام شود، به اندازه ۵ برابر آن پول چاپ شده تورم ایجاد می‌شود و به نظر من تورم فعلی ناشی از همین امر است.

وی افزود: اگر دولت احمدی‌نژاد معقول و طبق قانون رفتار می‌کرد، تولید را تقویت و...، امروز با این مصیبت رو به رو نبودیم.

*سکوت را برای یک نماینده مجلس خیانت می‌دانم

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مورد اشکالات طرح سبد کالا در دولت فعلی هم سکوت نکردم، و سکوت را برای یک نماینده مجلس خیانت می‌دانم.

*در مقابل احمدی‌نژاد خیلی متعادل رفتار کردیم

مصباحی مقدم در پاسخ به سؤال یکی دیگر از حاضران در جلسه مبنی بر اینکه آیا افراط در نقد احمدی‌نژاد از سوی شما و دوستانتان، باعث دوری احمدی‌نژاد از شما و کارهای دیگر او نشد؟ گفت: از افراط در نقد به خدا پناه می‌برم، اما ما در مقابل احمدی‌نژاد و کارهای او، خیلی متعادل رفتار کردیم؛ از کارهای خوب مثلا سفرهای استانی ایشان تشکر کردیم؛ مثلا دیروز که آقای نوبخت به مناطق سرمازده مازندران رفت و گفت حضور من در اینجا نماد حضور دولت است، اما آقای احمدی‌نژاد در چنین مواقعی خودش به آنجا می‌رفت، اما احمدی‌نژاد خرابکاری‌هایی کرد که تمام دست آوردهای خوبش را از بین برد.

*در مقابل اصلاح طلبان زبانمان بسته است

وی افزود: انحراف در تصمیم گیری‌های احمدی‌نژاد ایجاد شد و تمام وزرای معقول را بیرون انداخت؛ تورمی که ایجاد کرد اصلا قابل توجیه نیست و باعث شده امروزه در مقابل اصلاح طلبانی که تازه به دولت دست پیدا کرده‌اند، زبان ما بسته باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برخی از این اصلاح طلبان در مقابل انتقادات ما به دولت فعلی می‌گویند، حضرات زمان احمدی‌نژاد و در مقابل کارهای او سکوت می‌کردند در حالی که دروغ می‌گویند، چرا که ما آن موقع سکوت نکردیم و خود من اشکالات را می‌گفتم.

وی تأکید کرد: باید در هر دوره یک اصولی را حفظ کرد و در بیان انتقاد، از رهبری تند‌تر نرویم.

*دولت یازدهم در اقتصاد، عقلایی عمل می‌کند

مصباحی مقدم در ادامه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از حاضران در جلسه مبنی بر اینکه آیا دولت یازدهم به کار قابل توجهی در زمینه اقتصاد مملکت دست زده است؟ گفت: این دولت، آن خصیصه که در اقتصاد نشان داده، عقلایی است؛ البته گاهی اشتباهاتی داشته مثل سبد کالا که‌ ای کاش نمی‌داد تا حرف و حدیثی پیش نمی‌آمد، اما دیدیم که رئیس جمهور بابت توزیع نامناسب این سبد کالا از مردم عذرخواهی کردند که ما باید این عذرخواهی را بپذیریم و این قدر ادامه ندهیم.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت یازدهم، شاید اتفاق قابل توجهی در زمینه اقتصاد نیافتاده باشد، اما آنچه رخ داده ثبات و آرامش در کشور و در فضای اقتصادی است؛ ضمنا نرخ تورم از بالای ۴۰ درصد به ۳۸ درصد رسیده و می‌گویند تا پایان سال ۳۵ درصد و سپس در سال بعد به ۲۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تأکید کرد: دولت یازدهم در این دوره کمتر از ۶ ماهه فعالیتش، مانند دولت قبل، دست به کاری غلط و تحریک کننده نزده است که باید بابت همین موضوع هم از آن‌ها تشکر کرد.

مصباحی مقدم در پاسخ به این سؤال که بودجه سبد کالا را دولت از کجا آورده است؟ گفت: نمی‌دانم از چه منبعی داده‌اند؛ در منابع چنین منبعی نداشتیم؛ دولت اعلام کرده بود خزانه خالی است اما طبق آخرین اطلاعات و آماری که بنده دارم، در همین بهمن و اسفندماه، دولت ذخایری خواهد داشت که نه تنها حقوق و عیدی کارمندان را خواهد داد، هم به موارد مورد نیاز دیگر خواهد پرداخت.

*علت شکست اصولگرایان شکاف میان آن‌ها بود

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در جلسه مبنی بر اینکه علت شکست اصولگرایان در انتخابات اخیر را ناشی از عدم حمایت روحانیون نمی‌دانید؟ گفت: شکست اصولگرایان نه از روی ضعف حمایت روحانیون، که به خاطر انشقاق و شکاف بین آن‌ها بود و اگر این شکاف از بین برود علمای بزرگ حمایت می‌کنند.

*آیت الله خوئی به ولایت فقیه در امور حسبیه معتقد بود

این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا نظر مرحوم آیت الله خوئی در مورد اصل ولایت فقیه چه بود؟ خاطرنشان کرد: آیت الله خوئی ولایت فقیه را نه به عنوان ولایت مطلقه فقیه که در امور حسبیه همچون خمس قبول داشت و نظرشان این است که دایره اختیارات ولایت فقیه بیشتر از امور حسبیه نیست.

وی افزود: از زمان علمایی همچون مرحوم شیخ کلینی تا به امروز، کسی را سراغ نداریم که به ولایت فقیه معتقد نباشد، بلکه فقط فقط اختلاف در دایره اختیارات است.

مصباحی مقدم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پرونده وزیرانی که گفته می‌شود سرمایه آن‌ها بالای هزار میلیارد تومان است، به کجا رسید؟ گفت: این بحث به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارجاع شد.

*از رئیس جمهور این انتظار نبود

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه نظر شما راجع به کم سواد خواندن منتقدان توافق هسته‌ای توسط دکتر روحانی چیست؟ اظهار داشت: از رئیس جمهور محترم این انتظار نبود که در راستای تحمل انتقاد، این گونه وارد شوند؛ البته ممکن است یک منتقد هم اشتباه کند.

افزودن نظر جدید