مصلحی در جلسه رد صلاحیت هاشمی حضور نداشت

حدودا یک ماه بعد از اعلام حضور وزیر کنونی اطلاعات در جلسه شورای نگهبان برای رد صلاحیت هاشمی، برخی رسانه ها این خبر را تکذیب کرده و نوشته اند: به رغم ادعاهایی که آقای هاشمی رفسنجانی درباره حضور وزیر اطلاعات در جلسه شورای نگهبان و رد صلاحیت وی مطرح کرده اند، پیگیری های مشرق نشان می دهد آقای مصلحی در جلسه تأیید صلاحیت کاندیداها به هیچ وجه حضور نیافته است.

به گزارش امید به نقل از آینده انلاین ؛ این در حالی است که آیت الله هاشمی در هفته قبل از انتخابات گفته بود: یک مقام ارشد امنیتی، برخلاف عرف و قانون، شخصا در جلسه بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان حضور یافت که ابتدا مورد اعتراض برخی از اعضای شورای نگهبان نیز قرار گرفت و نهایتا به اعضای شورای نگهبان گفت: که حضور هاشمی در انتخابات میتواند موجب پیروزی قاطع و با رای بالای مردم شود که با راه  و رسم آنها سازگار نیست و لذا این شورا را متقاعد کرد که به بهانه شرایط جسمی رای به عدم احراز صلاحیت بنده دهند.

پس از این اظهارات، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان سخنان متفاوتی در این مورد به زبان آورد که برخی آن را تایید اظهارات هاشمی می دانند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سخنان هاشمی در مورد حضور یک مقام امنیتی در جلسه شورای نگهبان را تایید می کنید گفت: «طبق قانون شورای نگهبان مجاز است از دستگاه های مختلف کسب نظر کند و این امری عادی است. برای اعضای شورای نگهبان این امر عادی است که در همه انتخابات از طریق قانونی اقدام کند.»

افزودن نظر جدید