نقویان استعفا کرد

حجت الاسلام و المسلمین نقویان گفت: به دلیل مشغله کاری زیاد و سنگین بودن کار اجرایی از معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان استعفا کرده است.

به گزارش امید به نقل از ایسنا، سرپرست مستعفی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، درباره علت کناره‌گیری‌اش از معاونت فرهنگی، اظهار کرد: من مشغله فراوانی دارم، به دلیل تدریس در دانشگاه و سخنرانی و منبر رفتن امکان ادامه همکاری نداشتم. من از ابتدای حضورم در وزارت ورزش و جوانان به دکتر صالحی گفته بودم که باید کار را ببینم. ایشان اصرار داشت که حکم معاونت فرهنگی را برای من بزند، اما خواستم که بیشتر آشنا شوم و بررسی کنم که کار اجرایی چگونه است. به نظرم، من کارایی مفید و موثری نداشتم و به همین دلیل صلاح دیدم که هر چه زودتر استعفا کنم.

او ادامه داد: با مشورت دوستان هم نظرم را گفتم و خواستم که چه وزیر رای بیاورد چه نیاورد از سمت سرپرستی معاونت فرهنگی کنار بروم. کارهای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان بسیار سنگین است. روز گذشته هم جلسه تقدیر و تشکر از معاونان و مشاوران دکتر صالحی امیری، در وزارتخانه برگزار شد. من توفیقات آینده را برای ایشان مسالت کردم. البته فکر می‌کنم مجموعه ورزش کشور از رای نیاوردن دکتر صالحی امیری ناراحت و نگران شدند. اهالی ورزش ایشان را فرد مفیدی دیدند.

حجت الاسلام و المسلمین نقویان درباره حضورش در مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به این پرسش که علت مشاجره‌ میان شما و نمایندگان چه بود؟ تاکید کرد: یک هفته‌ قبل به خواهش دکتر صالحی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفتم، گفت و گویی با برخی از دوستان داشتم. یک مقدار گفت و گوی تندی میان ما ردوبدل شد، اما درگیری و مشاجره‌ای در کار نبود. من قوانین مجلس را نمی‌دانستم، فکر می‌کردم مانند حوزه علمیه می‌توان راحت صحبت کرد، اما برخی گفتند که باید اجازه می گرفتم و صحبت می‌کردم که من قبول کردم. این تصورات و توهمات که من برای گرفتن رای به مجلس شورای اسلامی رفته بودم، درست نیست. اگر عده‌ای این چنین تصوراتی برایشان ایجاد شده که من می خواستم رای جمع کنم، اشتباه می‌کنند.

سرپرست مستعفی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که آیا این ملاقات باعث استعفای شما شد؟ تاکید کرد: بررسی‌های خودم در طول یکی، دو ماهه گذشته و تماس‌های شخصیت‌های حقیقی و حقوقی باعث شد که استعفا کنم، آنها می‌گفتند که ای کاش شما وارد این گونه مشاغل نمی‌شدید. اتفاقات مجلس هم جزو اخیر علت تامه شد.

او در پاسخ به این پرسش که تکلیف وزارت ورزش و جوانان چه خواهد شد؟ اضافه کرد: معاونان و مشاوران وزارت ورزش و جوانان نگران بودند. امیدوارم با تدبیر دکتر روحانی و با کمک صالحی امیری که اشراف خوبی در ورزش داشت، فرد شایسته‌ای عهده‌دار مسئولیت ورزشی شود. دوستان هم کمک کنند تا کارها پیش برود. چوب لای چرخ گذاشتن، آن هم وقتی کسی روی کار نیامده و التهاب ایجاد کردن مناسب شرایط کشور نیست. آن هم برای وزارت به این مهمی که از یک طرف به مسائل جوانان می‌پردازد و از سوی دیگر مقوله ورزش و ارتباطات بین‌المللی است. باید کمک کرد تا در فضایی به دور از التهاب کارها انجام شود. وزارت ورزش و جوانان سیاسی نیست. نباید رنگ و بوی سیاست زدگی داشته باشد. صالحی امیری و انتصاب‌هایش شاهد بر این است که او سیاسی نبود. امید است که افراد بعدی هم با همین ویژگی کارها را دنبال کنند. 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید