غرویان مطرح کرد:

هشدار رهبر انقلاب به آقاتهرانی درباره حوادث 22 بهمن قم

یکی از شاگردان سابق آیت‌الله مصباح یزدی از توصیه رهبر معظم انقلاب به جبهه پایداری برای روشن شدن مواضع آنها درباره حوادث ۲۲ بهمن قم خبر داد و گفت:«رهبر معظم انقلاب به صورت کاملا علنی و مشخص به آقای آقاتهرانی هشدار دادند و از وی خواستند که اگر اتفاقات قم کار آنها نیست، بیانیه صادر کنند اما آنها از این کار امتناع کردند.»

به گزارش امید به نقل از پیام نو، آیت‌الله محسن غرویان  گفت:« مقام معظم رهبری هم شخص آقای روحانی و ظریف را و هم تیم مذاکره کننده را تایید کرده اند. لذا از آنجایی که جبهه پایداری نمی‌تواند با مقام معظم رهبری مقابله کند، به همین دلیل به سراغ آقای ظریف رفته‌اند. رهبری نیز حرکت‌های تند افراطیون را محکوم کرده‌اند و مشخصا اعلام کردند که به هیچ عنوان اتفاقات ۲۲ بهمن در قم یا به هم زدن مراسم سخنرانی آقا سید حسن خمینی و آقای ناطق نوری و سخنرانی هاشمی رفسنجانی را قبول ندارم. اگر مقام معظم رهبری موضع گیری نمی کردند این‌ها بدتر از اینها انجام می دادند.»

غرویان افزود:«حالا همه اینها برای جریان پایداری عقده شده و عصبانی هستند که چرا مردم به آقای روحانی رای داده اند و چرا به نماینده آنها که آقایان لنکرانی و جلیلی بودند، رای ندادند.»

غرویان با اشاره به نقش تاثیرگذار رهبر انقلاب در ممانعت از تندروی جبهه پایداری افزود:«تنها نیرویی که این گروه در مقابل خود می بینند مقام معظم رهبری است. حتی ایشان به صورت کاملا علنی و مشخص به آقای آقاتهرانی هشدار دادند و از وی خواستند که اگر اتفاقات قم کار آنها نیست بیانیه صادر کنند اما آنها از این کار امتناع کردند.»

وی در بخش هایی دیگری از این گفتگو گفت:« کلا ساختار جبهه پایداری با ساختار و بینش و نگرش دکتر روحانی نمی‌سازد. آقای دکتر روحانی یک شخصیت نرم، لطیف، اخلاق مدار، مودب و متین است و نگاهشان، جهانی و باز است و قصد دارند اسلام را با یک چهره رحمانی به دنیا نشان دهند. روابط دیپلماتیک هم با این هدف انجام می‌شود تا به جهانیان نشان دهد که اسلام چهره زیبایی دارد و با کسی سر جنگ ندارد زیرا در دنیا ما را به عنوان شیعیان و مسلمانان تروریست معرفی می کنند. از سوی دیگر جبهه پایداری همچنان بر طبل جنگ و خشونت می کوبند. این است که از نظر ساختاری با یکدیگر شباهتی ندارند. این موضع گیری هایی هم که می کنند نشات گرفته از همان اختلافات مبنایی است. نکته دوم این است که آقای روحانی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رابطه خوبی دارد و ایشان را به عنوان یک رکن اساسی انقلاب قبول دارند و مقام معظم رهبری هم به ایشان به عنوان رئیس تشخیص مصلحت نظام یک حکم پنج ساله داده‌اند.»

غرویان همچنین با اشاره به راه افتادن سیل پرسش های نمایندگان حامی جبهه پایداری از وزاری دولت به ویژه محمد جواد ظریف، گفت:« اقداماتی که علیه آقای ظریف انجام می‌شود در واقع حمله به اصل دولت است. ایشان را سیبل کرده اند زیرا چهره اول بین المللی دولت محسوب می شود و اگر به ایشان ضربه بزنند انگار به دولت ضربه زده اند.»

دیدگاه‌ها

خداوند لعنت کند هرکسی را که برطبل خشونت واختلاف بین مردم میکوبد ای کاش این ولایت مداران دروغی امروز که زمان امام هم نق نق میکردند سر عقل بیایند.

افزودن نظر جدید