گعده‌های انتخاباتی اصولگریان در حاشیه جلسه مجمع تشخیص

روزنامه امید ایرانیان نوشت:

روز گذشته جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام مثل همیشه با حضور اعضا با بررسی دستور جلسه هفته برگزار شد. جلسه‌ای که در آن کلیات سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به تصویب اعضا رسید.علاوه بر حضور رئیس جمهور در جلسه مجمع بعد از غیبت طولانی، اما این جلسه فارغ از کلیت آن در بررسی موضوعات اصلی، حاشیه‌هایی را هم به همراه داشت. حاشیه‌هایی که شاید کمتر درباره آن صحبت و بیشتر به تصویر کشیده شد. این حاشیه‌ها روز گذشته و پس از پایان جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با گعده‌های چند نفره همراه بود، گعده‌هایی که بیشتر رایزنی‌های انتخاباتی را به ذهن متبادر می‌کند.

این روزها اما اصولگرایان سنتی سخت مشغول نشان دادن وحدت جریان متبوع خود و رسیدن به لیستی واحد هستند. این در حالی است که اظهارنظرهای اعضای این جبهه و حتی شواهد نشان می‌دهد که تاکنون اجماعی با توافق کلی حاصل نشده است. ازاین‌رو دیدن حداد عادل، سخنگوی ائتلاف اصولگرایان، حسین مظفر و آیت‌الله موحدی‌کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در یک قاب چندان بی‌راه و بی‌معنا نباشد. این نشان می‌دهد که اصولگرایان این روزها حتی در حاشیه جلسات حاکمیتی نیز مشغول بحث‌های انتخاباتی برای اتخاذ تصمیمی درست برای یک ائتلاف هستند.

از سوی دیگر اما نیامدن محمدرضا باهنر برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم حرف و حدیث‌های متفاوتی را پیش رو داشت. حرف و حدیث‌هایی بر این اساس که او کاندیدای یک پست دولتی است، یا اینکه او می‌خواهد فعالیت‌های جدی‌تر حزبی انجام دهد یا اینکه گمانه رد صلاحیت او می‌رفته است. البته باهنر تمام این موارد را جز سردمدار یک حزب شدن، رد کرد. ازاین‌رو شاید حضور باهنر کنار سعید جلیلی از نزدیکان جبهه پایداری در حاشیه نشست مجمع را بتوان آغاز یک همکاری انتخاباتی جدید تلقی کرد.

اما شاید آنچه بیش از هر چیز این روزها جالب توجه باشد، حضور افراد در کنار دبیر شورای نگهبان است چراکه شاید این حضور در نخستین نگاه تداعی‌گر رایزنی برای تایید صلاحیت انتخاباتی باشد. با این حال اما نمی‌توان عکس‌های منتشر شده از صحبت‌های مصباحی مقدم، نماینده فعلی و کاندیدای مجلس آینده را این‌طور تعبیر کرد که او قصد رایزنی با آیت‌الله جنتی برای تایید صلاحیتش را دارد.

انتخابات این روزها به بحث مهم در محافل مختلف تبدیل شده و اگر در متن هم قرار نداشته باشد اما در حاشیه‌های پر رنگی قراردارد. انتخاباتی که اصولگرایان در یک‌سو و اصلاح‌طلبان در سوی دیگر آن قرار دارند و در این بین نیز شاید بتوان از جناح یا گروهی به اسم اعتدالیون نام برد. اعتدالیونی که سخت مشغول برنامه‌ریزی برای انتخابات هستند. اما در نهایت باید منتظر ماند و نتیجه تمام رایزنی‌ها و ائتلاف‌ها را پس از انتخابات و بعد از انتخاب مردم دید. 

افزودن نظر جدید