تعامل با توفیقی نظر نمایندگان را مثبت کرده است

«احمد بخشایش» با اشاره به سوابق توفیقی در دولت اصلاحات اظهار داشت:جعفر توفیقی یک چهره متدین،علمی و غیر سیاسی است و نسبت به سایر وزرا از سابقه و حواشی سیاسی کمتری برخوردار است.

به گزارش امید به نقل از پویش، بخشایش  فضای کلی مجلس نسبت به سرپرست وزارت علوم،تحقیقات و فناوری را مثبت ارزیابی کرد و افزود:این دید مثبت نمایندگان مجلس روز به روز در حال تقویت و رو به رشد است و با حضور وی در کمیسیون آموزش و تحقیقات و ارائه برنامه و اهداف خود، پیش بینی می شود این روند ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد:به هر حال نظر تخصصی کمیسیون مربوطه برای نمایندگان حائز اهمیت است و موافقت کمیسیون آموزش و تحقیقات به نوعی تعیین کننده است.

نماینده اردستان در مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد می کنم مواردی همچون دفاع خوب  روحانی، ارتباط مستمر توفیقی با نمایندگان، حضور و رایزنی با تمام کمیسیون ها و همچنین دیرتر معرفی شدن وی به دلیل همین افزایش ارتباط در دستور کار قرار بگیرد.بخشایش سیاست در خصوص نحوه  چینش وزاری دولت، خاطرنشان کرد :فاکتور سابقه اجرایی و تجربه بالا در امور تخصصی ملاک اصلی تعیین کابینه بوده است.البته از منظر چرخش نخبگی نوعی نگاه انتقادی نیز به این امر وارد است اما در خصوص انتخاب توفیقی نیز به نظر می رسد رییس جمهور این فاکتور را مورد ملاحظه قرار داده و با این انتخاب به نوعی از هزینه احتمالی انتخاب سرپرستی بدون سابقه قبلی جلوگیری کرده است.
وی در پایان نوع تعامل توفیقی با مجلس و نمایندگان را با اهمیت ارزیابی کرد و گفت:راه تعامل با نماینگاه مجلس مهم است.چرا که در روزهای رای اعتماد مجلس شاهد بودیم وزرایی که حواشی سیاسی بیشتری نسبت به توفیقی داشتند موفق به کسب رای اعتماد شدند.در واقع نحوه پاسخ گویی به سوالات و شبهات نمایندگان و طرز برخورد توفیقی در روز رای اعتماد سرنوشت وزارت او را تعیین می کند .

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید