از سعید امامی تا عباس توانگر

ماجرای بولتن گیت هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد، صدا و سیما با شطرنجی کردن تصویر آقای عباس توانگر از مدیران ارشد دو خبرگزاری سپاه یعنی فارس و تسنیم او را به جعل اخبار متهم کرد .

به گزارش امیدنامه ،خانم آمنه سادات ذبیح پور در این گزارش آقای توانگر را تلاش کرد یک خبرنگار ساده معرفی کند که خودسرانه اخبار راست و دروغ را بر اساس اطلاعات جست و گریخته و  بعضا تحلیل های شخصی خود گردآوری می کرده است .

واژه افراد خودسر در ادبیات سیاسی- امنیتی معاصر بیشتر در دهه ۷۰ و بعد از وقوع قتلهای زنجیره ای شنیده می شد. آقای سعید امامی که یکی از مقامات بلند پایه وزارت اطلاعات بود متهم شد این قتلها را خودسرانه طراحی و عملیاتی  کرده است .هر چند بعدها در آثاری که برخی نویسندگان بر اساس منابع قابل اطمینان منتشر کردند خودسرانه بودن قتلهای زنجیره ای با تردید های جدی مواجه شد و  به یکباره حمایت ها از  آقای سعید  امامی کاسته شد و او با استفاده از داروی نظافت در زندان به حیات خود پایان داد و اسرار فاش نشده ای با خود به دیار باقی برد.

حال آقای عباس توانگر هم در گفتارهای فعالان رسانه ای - امنیتی جریان انقلاب به فرد خودسر معرفی می شود فردی که در  ۲ خبرگزاری مهم نزدیک به سپاه پاسداران مسئولیت کلیدی داشت .ولی اکنون به یکباره پشت ایشان را خالی می کنند و تصویرش در گزارش خانم ذبیح پور شطرنجی به نمایش در می آید و به جعل خبر متهم می شود هر چند این خانم خبرنگار باید مراقب باشد چنین سرنوشتی برای خودش تکرار  نشود .نه تنها این خانم خبرنگار بلکه افرادی همچون آقای حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان که کارکردی مشابه بولتن های فارس را در کیهان انجام می دهد هم باید نگران چنین سرنوشتی باشند .

آیا عاقبت و تقدیر آقای توانگر هم به مانند آقای سعید امامی می شود ؟و یا باید شاهد موضع گیری ایشان بعد از رهایی از بازداشتش باشیم؟

 

دیدگاه‌ها

نگران داروی نظافت نباشید

افزودن نظر جدید