اعضای جدید هیئت عامل صندوق توسعه ملی

رأی‌گیری برای تعیین اعضاي جديد هيئت عامل صندوق توسعه ملي با برگزاري جلسه هيئت امناي اين صندوق در اواخر دي ماه صورت مي‌گيرد که طی آن مهمترین منبع ذخیره ارزی و تأمین مالی کشور از سیطره عوامل منسوب به نزدیکان محمود احمدی نژاد خارج می‌شود.

به گزارش امید،بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ،قاسم حسینی، محمود دودانگه، علی موحدنژاد و شهرام یارمند که در دوران دولت قبلی به ترتیب سهم محمدرضا رحیمی، مهدی غضنفری، شمس‌الدین حسینی و اسفندیار رحیم مشایی در هیئت عامل صندوق توسعه ملی محسوب می‌شدند،از عضویت در هیأت عامل این صندوق برکنار واعضای جدید منصوب می‌شوند.
صندوق توسعه ملی با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت، گاز، میعانات گازی و فرآورده های نفتی به ثروت های ماندگار، مولد و سرمایه های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل های آینده از منابع نفت و گاز و فرآوردههای نفتی، بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه ایجاد شده و دارایی‌های صندوق توسعه ملی در آغاز به کار دولت تدبیر و امید بالغ بر 52.9 میلیارد دلار گزارش شده است.
گفتنی است رئیس‌جمهور، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، وزیر اموراقتصادی و دارایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر نفت، رئیس کل بانک مرکزی و دو نماینده منتخب مجلس از کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه بودجه مجلس و دادستان کل کشور عضو هيئت امناي صندوق توسعه ملي هستند. يك منبع آگاه از عیسی کلانتری وزیر اسبق کشاورزی و دبیرکل خانه کشاورز، بهمن اخوان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، بایزدید مردوخی دبیر هیأت امنای حساب ذخیره ارزی در دولت هشتم و عبدالرضا ترابي عضو كميسيون اقتصادي مجلس در دوره هاي هفتم و هشتم به عنوان اعضاي جديد هيئت عامل صندوق توسعه ملي نام برد.
پيش از اين محمدرضا فرزين بر اساس حکم هیئت امنای صندوق توسعه ملی از تركيب فعلي این صندوق منفك شده و دکتر صفدر حسيني استاد دانشگاه تهران که وزیر کابینه های مختلف پس از انقلاب بوده است به عنوان رئيس هيئت عامل صندوق توسعه ملی منصوب شد.

افزودن نظر جدید