تناقض گویی‌های روح الله حسینیان به روایت سایت نزدیک به پورمحمدی

سایت نامه نیوز که گفته می شود به مصطفی پورمحمدی منتسب است در گزارشی به ابعاد شخصیتی روح الله حسینیان عضو ارشد جبهه پایداری پرداخت.

به گزارش امید،در گزارش این سایت خبری آمده است:

روح الله حسینیان و مواضع سیاسی او در چند سال گذشته را شاید بتوان در چند عبارت خلاصه کرد؛ مرید آیت‌الله ری‌شهری، رای دهنده به سیدمحمد خاتمی، مجیزه‌گوی آیت الله هاشمی و لیدر حامیان احمدی‌نژاد! و این روزها لیدر منتقدان دولت حسن روحانی در پارلمان.

«مرد متناقض‌گو»؛ اصطلاحی که شاید پیش از آنکه اصلاح طلبان آن را به روح الله حسینیان نسبت دهند، این اصولگرایان بودند که دادستان سال‌های دور و سیاستمدار این روزها را به این عنوان خطاب کردند. اویی که روزی مجیزه گوی هاشمی رفسنجانی بود و روزی دیگر به او توصیه کرد  در 80 سالگی به سراغ توبه برود، همانطور که روزی احمدی نژاد را معجزه می‌دانست و روزی دیگر شمشیر بر روی وی کشید. یک روز هم رابطه مرید و مرادی با آیت الله ری شهری را کنار گذاشت و رای خود را به نام سید محمد خاتمی نوشت و به صندوق انداخت.

دانش‌آموخته روزهای دور مدرسه حقانی، کارمند دستگاه های امنیتی و قضایی و دادستانی دادگاه ویژه روحانیت بعدها و لیدر این روزهای جریانی به نام جبهه پایداری و نماینده مردم تهران در مجلس در همه این سال‌ها و دوره ها آنچنان نسبت به جریانات سیاسی موضع‌گیری داشته است که توجیه گویی و استدلال گویی پیرامون مواضع چندین گانه گذشته اش سوژه اظهارنظرهای گاه و بیگاهش با رسانه‌ها است.

روح‌الله حسینیان، از موسسان حمیعت دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 76 بود. تشکلی که با نام آیت الله ری شهری در عالم سیاست ایران شناخته می‌شد و او در کنار نام‌هایی چون احمد پورنجاتی و محمد شریعتمداری علم حمایت از آیت الله را بلند کرده بودند.

وقتی رای حسینیان اصولگرا به نام خاتمی نوشته شد
حسینیان اما مردی نبود که تا پایان پای آیت‌الله بایستد و برخلاف دیگر همراهانش، در نهایت در روز انتخابات سال 76 به ناگاه مواضع خود را درمورد کاندیدای اصلح تغییر داد و اعلام کرد که به سید محمد خاتمی رأی داده است چرا که او را منشا تحول در نظام می‌دانسته است. آنهم در شرایطی که بسیاری از اصولگرایان و من جمله آیت الله مصباح یزدی با صدور بیانیه ای حمایت خود از ناطق نوری دیگر کاندیدای انتخابات آن سال را اعلام کرده بودند. 4 سال بعد اما زمانی بود که حسینیان در صف منتقدان اصلی «سیدخندان» قرار گرفته بود. و 8 سال بعدتر هم خاتمی دیگر برای او چیزی جز فتنه گر نبود.

از مجیزه گویی آیت‌الله هاشمی تا توصیه به توبه کردن
حسینیان با خاتمی همان رویه‌ای را در پیش گرفت که روزگاری بعدتر با آیت الله سازندگی انجام داد. همویی که در سال 83 به تعریف و تمجید از آیت الله هاشمی روی آورده بود و خطاب به آیت الله اظهار کرد« نه فقط به خاطر اینکه شخصیتی را که از یاران خاص امام بوده، امروز در بین خود داریم، نه فقط به خاطر اینکه شخصیتی که معمار سازندگی زیرساخت های تاریخ معاصر ایران نوین است، نه فقط به خاطر اینکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در بین خود داریم، همه اینها برای ما مهم است، امّا مهمتر از همه برای ما و همکاران، شخصیت تاریخی حضرتعالی است.» چندی بعد در صف توهین کنندگان و تخریب کنندگان آیت الله قرار گرفت.

اگر مواضع روحانی پایداری‌ها نسبت به خاتمی تنها 4 سال قوام داشت و بعد تغییر کرد، هاشمی 5 سال بعد و در سال 88 در لیست سیاه حسینیان قرار گرفت و شدید اللحن ترین انتقادات را روانه آیت‌الله صبور کرد. «آقای هاشمی تو بارها آمدی، بعد از فتنه اخیر به رهبر خیانت کردی و در جلسات داخلی خود را مرید رهبر خواندی، اما در مشهد کینه خود را نشان دادی! گفتی اگر مردم نخواهند باید برویم. مردم تو را نمی خواهند و بارها با شعارهای خود نشان داده‌اند که دیگر در قلوب مردم جایگاهی نداری! ما به تبعیت از رهبری از شما دعوت می کنیم به اسلام و نظام برگرددی.»، «مصلحت نیست آقای هاشمی نماز بخوانند؛ زیرا مردم قبول ندارند و ممکن است در نماز مسائلی پیش بیاید.»، «هاشمی کوچک‌تر از آن است که با او مبارزه کنیم.» و ...

روح الله حسینیان و مواضع سیاسی او در چند سال گذشته را شاید بتوان در چند عبارت خلاصه کرد؛ مرید آیت‌الله ری‌شهری، رای دهنده به سیدمحمد خاتمی، مجیزه‌گوی آیت الله هاشمی و لیدر حامیان احمدی‌نژاد! و این روزها لیدر منتقدان دولت حسن روحانی در پارلمان.

شمشیری که بر روی معجزه هزاره سوم بلند شد
مشی بی ثبات و چندگانه حسینیان در برخورد با محمود احمدی نژاد رییس جمهور دولت‌های نهم و دهم نیز نمود و بروز یافت و او که روزگاری احمدی نژاد را همچون دیگر نزدیکان خود معجزه و جز خانواده انقلاب می دانست، و زمین و زمان را بهم می‌دوخت که مبادا کسی انتقادی را روانه دولتمرد محبوبش کند، و لیدر حامیان دولت احمدی نژاد در مجلس لقب گرفته بود، روزی دیگر شمشیر خود را بر روی او بلند کرد. گویی آنکه احمدی نژاد هم مانند خاتمی و هاشمی مرد آمال و آروزهای روح الله پایداری‌ها نبود. گرچه بسیاری این مواضع حسینیان را چندان مورد قبول نمی دانستند و موضع‌گیری‌های او درباره احمدی نژاد و همراهانش و به میخ و نعل زدن‌های پی در پی او سبب شد که بسیاری او را همچنان حامی سرسخت رییس جمهور سابق بدانند و برخی انتقادات را تنها ظاهری تلقی کنند.

آنگونه که این روزهایی که دیگر مرد آرادانی در پاستور حضور ندارد، حسینیان و همراهان مجلسی و غیرمجلسی‌اش در جبهه پایداری هنوز و هنوز هم بر مدار تعریف و تمجید رییس جمهور سابق هستند. شاید از همین روست که لیدر حامیان دولت سابق در مجلس مشی‌ای متفاوت گونه با دولت روحانی در پیش گرفته است. رویه‌ای که برخلاف رویه‌اش با سه رییس جمهور سابق با انتقاد و مخالفت گویی و سنگ اندازی آغاز شده است.

روحانی رییس جمهور محبوب پایداری ها نیست
روح الله حسینیان که حال ردای نمایندگی مجلس نهم را بر دوش دارد، از منتقدان اصلی دولت روحانی در مجلس تبدیل شده است و سخنان گاه و بیگاه او درباره دولت رنگ و بویی از خط و نشان کشیدن برای دولتی ها دارد. چندی پیش بود که وی در گفتگویی درخصوص سوالات و تذکرات و طرح های استیضاح به راه افتاده در مجلس آن را اخطار و هشدار به دولت دانست. او صراحتا کارت زرد نمایندگان به وزیر اقتصاد را هشداری به دولت برای عدم واکنش در مقابل برخی انتصابات در وزارت علوم دانست و از تلاش برای استیضاح برخی وزرای کلیدی دولت چون زنگنه و ظریف نیز خبر داد. امری که حکایت از آن دارد که او و همراهانش برنامه ای جدی برای چوب لای چرخ دولت گذاشتن را آغاز کرده اند. و دادن دومین کارت زرد به وزرای روحانی در عمره 3 ماهه دولت هشداری دیگر از سوی حسینیان و اطرافیانش بود که سوال از فرجی دانا را نمایندگی می کردند.

او این روزها هم شمشیر خط و نشانش را علیه دولت روحانی بالا نگه داشته است تا آنجا که صراحتا از درگیری بین اصولگرایان و دولت روحانی سخن می‌گوید. این موضع در حالی بیان می شود که اصولگرایان باسابقه بارها و بارها روحانی را مورد حمایت و همراهی قرار داده اند و او را مردی از دایره مردان اصولگرای خود می دانند.

به نظر می رسد مرد متناقض گوی پایداری ها این روزها به شدت در تلاش برای ساماندهی جریانی مخالف دولت در مجلس است تا از رای نمایندگی خود علیه دولت تازه روی کار آمده بهره بگیرد. 

افزودن نظر جدید