تنیسور ایرانی_فرانسوی از تبعات هدیه به احمدی‌نژاد می‌گوید

تنیسور سرشناس ایران - فرانسوی که در سطح اول این رشته خود را مطرح کرده با بیان اینکه در اردوی تیم فرانسه بین وی و دیگر بازیکنان تبعیض قایل می‌شوند، تاکید کرد بیشتر خودش را یک ایرانی می‌داند تا فرانسوی. این بانوی تنیسور همچنین به تبعات هدیه کردن راکت به رئیس‌جمهور پیشین ایران اشاره می‌کند که تا مدتها برایش دردسرساز شده بود.

به گزارش امید به نقل از مهر، متن این گفتگو به شرح زیر است:

اولین سفری که به ایران داشتید خاطرتان هست؟
بله. تقریبا پنج سال سن داشتم که پدرم مرا به ایران آورده بود. هر وقت به ایران می‌آیم خاطرات خوبی برایم باقی می‌ماند.

یک موضوعی که بازتاب‌های مختلفی به دنبال داشت راکت‌های تنیس معروفی بود که به احمدی‌نژاد اهداء کردید؟
ما را به یک مهمانی دعوت کردند. به عنوان یک نخبه ایرانی دعوت شده بودم و باید کاری می‌کردم و آن راکت‌ها را دادم. من آن راکت‌ها را به مردم ایران کادو کرده بودم و اصلا این نبود که من این کار را برای شخص خاصی انجام داده باشم.

پس چرا همان زمان این موضوع را تکذیب نکردید. حالا که دولت تغییر کرده است آن را تکذیب می‌کنید؟
من همان زمان هم عنوان کردم که این به مردم ایران تعلق دارد. اجازه بدهید من داستان را برای شما توضیح بدهم. ما را به عنوان یک نخبه ایرانی خارج از کشور دعوت کردند. من هم گفتم وقتی دعوت می‎کنند یک کادویی تهیه کنم. درست است که فرانسه بهترین عطرهای دنیا را دارد ولی من که نمی‌توانستم عطر کادو بدهم. من به دیدن کسی می‌رفتم که رئیس جمهور ایران بود. کاری ندارم که چه شخصی رئیس جمهور بوده و هر کسی هم جای احمدی‌نژاد بود این کار را انجام می‌دادم.

ولی این موضوع بازتاب‌های زیادی به دنبال داشت و برخی‌ها مدعی شدند محبوبیت شما را در بین گروهی کاملا از بین برد؟
من اصلا دنبال کار سیاسی نیستم. همان زمان هم به آقای احمدی‌نژاد گفتم که این راکت‌ها برای من خیلی باارزش هستند چونکه با آن راکت‌ها خیلی جنگیدم تا نام ایران را مطرح کنم.

و بعد از آن مشکلات زیادی انتظار شما را می‌کشیدند؟
بله همینطور است. درگیری‌های زیادی پیدا کردیم. خیلی به ما توهین کردند. آنها در انتخابات از کادوی من سوء استفاده کردند و این برای من گران تمام شده بود.

واکنش ایرانی‌ها پس از آن چطور بود؟
خیلی به ما توهین کردند. هر چی لیاقت خودشان بود به ما گفتند. این کار دموکراسی واقعی نبود. من گفتم که این راکت‌ها متعلق به مردم ایران است و برای مردم ایران جنگیدم ولی متاسفانه از حرف‌های من سوء استفاده شد. ایرانی‌های هر کشوری که می‌رفتم از من در این باره می‌پرسیدند و مجبور بودم برای همه توضیح بدهم. آخر من در این ماجرا ذینفع نبودم.

 

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید