توصیه اعظم طالقانی به رئیس جمهور

اعظم طالقانی دختر آیت الله سید محمود طالقانی و دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی خواستار نظارت بیشتر رئیس جمهور بر اعضای کابینه دولت تدبیر و امید شد.

به گزارش امید،اعظم طالقانی در صفحه فیس بوک خود نوشت:

رئیس جمهور محترم، جناب آقای حسن روحانی
با سلام و تبریک سال نو و آرزوی موفقیت و سلامتی برای مخلصان درگه احدیت. لازم می دانم به عنوان یک شهروند دغدغه دار نسبت به کل مسائل جامعه ایرانی و جهانی نکاتی را بیان کنم:
1- همانطور که مستحضرید افکار عمومی رفتار دولت ها و حاکمیت ها را رصد و پیگیری می کنند و ممکن است آنرا ابتدا نقد اساسی و آشکار نکنند، تا کاملاً دوران طی شود...
2- هرچند جنابعالی و در مجموع کابینه ای که تشکیل دادید از لحاظ سلامت رفتاری، اعتقادی و اخلاقی نسبت به قبل دارای برتری ها و فضائلی می باشد و شما نسبت به آنان اعتماد دارید لاکن نظارت بر کابینه از وظایف مهم رئیس قوه مجریه است.
3- از افکار عمومی اقدامات و رفتارهایی نسبت به دولت (حاکمیت موقعیتش برای مردم روشن است) به گوش می رسد که اگر هر چه سریعتر نظارت مستقیم جنابعالی نباشد در آینده امید ملت را نسبت به وعده ها سست و آنان را در زمره مخالفان سرسخت شما قرار می گیرند.
4- جریان مقابل هماکنون به دلیل شرایط حساس بین المللی و مشکلات اقتصادی کشور فعلا در کمین گاه است تا شما این مشکلات را حل و سر و سامانی به کشور بدهید، سپس به طور دفعی و سازمان یافته از کمین گاه خارج شده...
از این رو بر جنابعالی ضرورت دارد در حالیکه به همه کارگزاران دولت اعتماد و احترام دارید ولی نظارت صریح و دقیق و جدی را به کار گیرید تا در آینده کمینگران نتوانند خاکریزهایی در داخل ایجاد کنند و شرایط و موقعیت کشور و مردم به خصوص نسل جوان را به سوی ناامیدی و افسردگی سوق دهند. دین گریزی و ایران گریزی افزایش یابد، و عده ای چپاولگر ثروت ملی را در اختیار گرفته و برای خود قدرت عُمری را تدارک بینند. بسیاری از اعضای کابینه مورد احترام جامعه هستند لاکن عده ای هم ممکن است به دنبال تشریفات و استفاده های نامطلوب از امکانات و ابزارها هستن و همه و همه به نام رئیس قوه مجریه ثبت گردد!! از خدا می طلبیم با تلاش مداوم شما جامعه ایرانی در دوران ریاست جمهوریتان زندگی با تنش کمتر را تجربه کند.

دیدگاه‌ها

لاتزر وازرةٌ وزر اخری. هر کسی در گور خود می خوابد. گناه کسی را بپای دیگری نمی نویسند. مگر می توان بخاطر جنایات بنی آدم گریبان خدا را گرفت ؟ از اصحاب خاتم الانبیاء هم برخی خطاهای بزرگ کردند که آن حضرت ( ص ) از آنها اعلام برائت فرموده اند. جناب روحانی هم قادر مطلق نیستند تا جوابگوی همه باشند.

افزودن نظر جدید