توصیه عارف به احمد خاتمی:در راستای تقویت انسجام و همبستگی ملی گام بردارید

رئیس فراکسیون امید مجلس در واکنش به اظهارات اخیر احمد خاتمی در نماز جمعه تهران که خواستار اعدام برخی از چهره های سیاسی منتقد شده بود ،گفت:در شرایط فعلی و به ویژه پس از حوادث اخیر در کشور، باید تمامی خطبا و افرادی که صاحب تریبون هستند، رعایت مصلحت های کشور را کنند. زیرا همه دغدغه های ما باید در راستای تقویت انسجام و همبستگی ملی باشد و خواهش من از همه عزیزان این است که رعایت کنند.

به گزارش امیدنامه به نقل از جماران،دکتر محمدرضا عارف درباره ضرورت گفت و گوی ملی میان جریان های سیاسی، گفت: ما از ابتدای مجلس دهم، گفت و گوی ملی را به عنوان یک ضرورت برای کشور مطرح کردیم، به نحوی که این موضوع نخستین بار، مهرماه سال گذشته در نطق یکی از اعضای فراکسیون امید مطرح شد.

وی افزود: همچنین تلاش شد تا نمایندگان مجلس، به یک تفاهم و نظر مشترک در این باره برسند و گفت و گوی ملی پس از آن، بیرون از مجلس مطرح شود. به همین دلیل؛ ابتدا بحث گفت و گوی ملی را در پارلمان مطرح کردیم. از این رو، روند قابل قبول بوده است، اما جریانات سیاسی و تاثیرگذار در کشور باید استقبال بیشتری از این موضوع می کردند.

رئیس فراکسیون امید مجلس در ادامه گفت: پیام حوادث اخیر در کشور بسیار روشن و واضح است و ضرورت گفت و گو را نشان می دهد. در همین راستا، ما باید به واسطه جریانات سیاسی و اشخاص تاثیرگذار در کشور، از طریق اجماعی ملی، چالش ها و مشکلاتی را که در بخش های مختلف داریم؛ برطرف کرده یا کاهش دهیم. لذا اگر بخواهیم در مسائلی نظیر مشکلات معیشتی مردم، مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، به نتیجه برسیم، باید با همان نگاهی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، این مسیر را دنبال کرده و جدی تر از گذشته، این کار را انجام دهیم.

عارف افزود: انشاءالله ما در هفته های آتی، در راستای موضوع گفت و گوی ملی، یک هم اندیشی محدود با تعدادی از چهره های بزرگ و تاثیرگذار جریانات سیاسی خواهیم داشت و در آن با جمع بندی و وفاق، این مساله مهم را دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر امام جمعه موقت تهران که از لزوم اعدام برخی از چهره های سیاسی منتقد سخن گفته بود، اظهار داشت: در شرایط فعلی و به ویژه پس از حوادث اخیر در کشور، باید تمامی خطبا و افرادی که صاحب تریبون هستند، رعایت مصلحت های کشور را کنند. زیرا همه دغدغه های ما باید در راستای تقویت انسجام و همبستگی ملی باشد و خواهش من از همه عزیزان این است که رعایت کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان افزود: صاحبان تریبون و خطبا باید، به ویژه زمانی که از تریبون های ملی استفاده می کنند، در راستای تقویت تفاهم و همبستگی ملی گام بردارند، انشاءالله با رعایت چنین مواردی، بتوانیم بهتر از گذشته مسیر انقلاب را ادامه دهیم.

افزودن نظر جدید