توفیقی: فشار نمایندگان هیچ پشتوانه‌ای در دانشگاه‌ها ندارد

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به انتقادات نمایندگان مجلس از انتصابات صورت گرفته در وزارت علوم، ابراز عقیده کرد: انتقادات نمایندگان از پشتوانه قابل دفاعی برخوردار نیست.

به گزارش امید به نقل از ایسنا، جعفر توفیقی در حاشیه مراسم ترحیم مادر محمدعلی نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران با اشاره به انتقادات نمایندگان مجلس از انتصابات صورت گرفته در وزارت علوم، اظهار کرد: نمایندگان دلایل مناسبی برای انتقادات خود ارائه نکردند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما با ادامه این روند در سیستم وزارت علوم مشکلی ایجاد نمی‌شود با بیان اینکه قطعا به این صورت نخواهد بود، اظهار کرد: انتصاباتی که دکتر فرجی‌دانا انجام دادند انتصاباتی است که بسیار مورد استقبال جامعه دانشگاهی کشور قرار گرفته است. تمامی این انتصاب‌ها از چهره‌های بسیار نام‌آشنا در حوزه مدیریت آموزش عالی هستند و من این اطمینان را دارم که گام‌های خوبی را برخواهند داشت.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه انتقادات نمایندگان به هیچ وجه منطقی نبوده است خاطرنشان کرد: به نظر من هیچ دلیل روشنی تاکنون برای این انتقادات مطرح نشده است.

توفیقی در پاسخ به این که چنانچه انتقادات تا حد استیضاح وزیر علوم پیش رود آیا حاضر به کناره‌گیری هستید، با بیان اینکه استقبال جامعه دانشگاهی کشور از حضور دکتر فرجی‌دانا و همچنین معاونین، مشاورین و مدیران ایشان از اهمیت بالایی برخوردار است، ابراز عقیده کرد: قطعا این اتفاق نمی‌افتاد چرا که این فشارها هیچ پشتوانه‌ای در دانشگاه‌ها ندارد و نمایندگان در روزهای آینده متوجه این موضوع می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا فعالیت‌هایی که با عنوان شما در شبکه اجتماعی فیس‌بوک صورت می‌گیرد را تایید می‌کنید نیز گفت: من این صفحه را باز نکرده‌ام و در حال پیگیری‌های لازم در این مورد هستم.

افزودن نظر جدید