خامسیان: بحران در جریان اصولگرا جدی است/وضعیت اصلاح طلبان به مراتب بهتر از اصولگرایان است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب بحران در اصولگریان را پس از دست دادن چهره هایی همچون عسگراولادی و آیت الله مهدوی کنی جدی دانست و گفت: جبهه اصلاحات ازوضعیت مطلوب تری به لحاظ انسجام تشکیلاتی نسبت به جریان اصولگرا برخوردار است.

به گزارش امید،«علیرضا خامسیان» در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره تاثیر درگذشت آیت الله مهدوی کنی بر جریان اصولگرا افزود: جریان اصولگرا از سال گذشته با ازدست دادن آقای عسگراولادی به عنوان یکی از محوری ترین چهره های شاخص این جریان، با دگردیسی هایی رو به رو شد به گونه ای که در تصمیم گیری های تشکیلاتی، وحدت رویه ای از سوی سران این جریان نمی بینیم.

وی ادامه داد: درگذشت آیت الله مهدوی کنی نیز مطمئنا جناح اصولگرا را با بحران مواجه خواهد کرد چرا که مانور وحدتی که چندی پیش، این جریان با محوریت آیت الله مصباح یزدی انجام داد نتوانست توفیقی برای انسجام تشکیلاتی اصولگرایان در پی داشته باشد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه بحران در جناح اصولگرا جدی است، به وضعیت جامعه روحانیت مبارز تهران اشاره کرد و گفت: بعد از درگذشت حجت الاسلام دعاگو و آیت الله مهدوی کنی که از چهره های معتدل جامعه روحانیت محسوب می شدند به نظر می رسد این تشکل با عدم همراهی آیت الله هاشمی رفسنجانی وحجت الاسلام ناطق نوری که چند سالی است در جلسات آن شرکت نمی کنند، از مسیر اعتدال خارج شود.

خامسیان درباره وضعیت جریان اصلاحات نیز گفت: در جبهه اصلاحات فرد محوری حاکم نیست و این جریان سیاسی با خرد جمعی و راهنمایی های چهره هایی همچون خاتمی وعارف به مراتب از وضعیت مطلوب تری به لحاظ انسجام تشکیلاتی نسبت به جریان اصولگرا دارد.

افزودن نظر جدید