فایننشال تایمز:

سوسیس، تماشاگران گرسنه را راضی نکرد!

روزنامه فایننشال تایمز طی گزارشی در خصوص مراسم دولت در استادیوم آزادی نوشت: مسابقه ی فوتبالی برای پنج شنبه عصر برنامه ریزی نشده بود، اما محمود احمدی نژاد همچنان انتظار حضور جمعیت عظیمی را در آزادی داشت.

به گزارش امید به نقل از انتخاب، استادیوم آزادی می تواند 100 هزار نفر را در خود جای دهد و انتظار می رفت که احمدی نژاد از مراسم برپاشده در آزادی برای حمایت از متحد نزدیک خود برای ریاست جمهوری استفاده کند.

اما حقیقت آن است که استادیوم بیش از نصف، از جمعیت خالی بود و این مسئله نشان دهنده ی اشتباهی بود که می تواند برای او گران تمام شود.

اگر او محبوبیتی نداشته باشد، مخلفانش درمیابند که آنها با مخالفت و رد صلاحیت رحیم مشایی کاندیدای مورد علاقه ی احمدی نژاد چیزی را از دست نمی دهند.

یک تحلیلگر سیاسی در این باره اظهار داشت: باید به آقای احمدی نژاد اجازه داد تا بهترین کاندیدای خود برای انتخابات را برای انتخابات معرفی کند تا از این طریق برای افکار عمومی اشکار شود که او محبوبیت اندکی دارد.

برای آنچه اعلام شده بود، مراسم برگزار شده در روز پنج شنبه به منظور تشکر از هزار نفر از افراد که باعث تسهیل سفر در ایام نوروز شدند برگزار شده بود. اما گمانه زنی ها حکایت از آن داشت که چنین گردهمایی بزرگ دولتی تلاشی از سوی رئیس جمهور برای معرفی خود به عنوان قهرمان میراث ایران و ملی گرایی و بهره برداری از این تربیون برای جایگزینی مشایی به جای خود بود.

اکثر 60 هزار نفری که در استادیوم حضور پیدا کردند از استان های دیگر بوسیله اتوبوس منتقل شده بودند. این با وجود این مسئله بود که پلاکاردهای بزرگی در سراسر تهران این گردهمایی را اعلام می کرد.

حاضران در آزادی که شب را در جاده ها به سر برده بودند به شدت خسته و گرسنه بودند و در هنگام سخنرانی مسئولان فریاد می زدند: ناهار، ناهار.

مسئولان مربوط به سرعت مقداری ساندویچ سوسیس توزیع کردند اما سوسیس، غذایی نبود که تماشاگران آزادی آنتظار آن را داشتند!

مرد و زنی که مجری برنامه بودند به شدت سعی داشتند که با بذله گویی و شوخی های خود مردم را بخندانند!

با همه این اوصاف در پایان آقای مشایی به دلیل مشارکت اندک مردم در گردهمایی دولت، در آزادی حضور نیافت.

در پایان مراسم سه ساعته ی دولت، فردی برای گوش دادن به این سخنان رئیس جمهور در استادیوم خالی از جمعیت وجود نداشت: زنده باد ایران، زنده باد عدالت، زنده باد عشق و محبت و برافراشته باد پرچم ایران.

افزودن نظر جدید