سکوت فرجی دانا در برابر اظهارات تند حداد عادل

رویارویی اصولگرایان با وزارت علوم به آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشیده شده است. جایی که حداد عادل در اعتراض نسبت به سیاست ها و دستورالعمل های رضا فرجی دانا به او هشدار داده که این سیاست ها باعث تقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی با هیات علمی دانشگاه تهران خواهد شد.

به گزارش امید به نقل از پیام نو، چندی پیش وزیر علوم در دستوری به دکتر امید، سرپرست دانشگاه تهران از وی خواست تا وی برای تعیین رئیس دانشگاه تهران از اعضای هیات علمی این دانشگاه نظرخواهی کند تا رئیس بعدی ضمن تائید نهایی وزیر علوم، با موافقت این افراد وارد دفتر کار خود شود.

در پی این دستور شنیده ها از جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حاکی از این است که غلامعلی حداد عادل به عنوان منتقد و معترض این اقدام از رضا فرجی دانا خواسته است تا در این دستور تجدیدنظر و آن را ملغی کند.

بر اساس همین شنیده ها حداد عادل استدلال کرده است که با چنین فرآیندی اگر نهایتا رئیس پیشنهادی برای دانشگاه تهران مورد قبول شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار نگیرد، عملا این مخالفت به معنای تقابل و رودر رویی این شورا با اعضای هیات علمی دانشگاه خواهد بود و تبعات منفی برای وجهه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بر خواهد داشت. به همین دلیل حداد عادل گفته است با این فرآیند جدید کار برای مخالفت شورای عالی انقلاب فرهنگی با گزینه پیشنهادی برای ریاست دانشگاه تهران سخت خواهد شد و اعضای این شورا مجبور می شوند تا مخالفت خود را پنهان و اجبارا با گزینه پیشنهادی موافقت کنند. گفته می شود وزیر علوم واکنش خاصی به این انتقاد غلامعلی حدادعادل نشان نداده و ترجیح داده تنها سکوت کند.

اعتراض غلامعلی حداد عادل در شرایطی مطرح شده است که همزمان در مجلس، نیمی از طیف اصولگرایان که ریاست فراکسیون آنها هم بر عهده حداد عادل است تلاشی جدی برای استیضاح رضا فرجی دانا آغاز کرده اند. این طیف ها مدعی «حضور فتنه گران در وزارت علوم» شده اند.

به نظر می رسد که اعتراض اخیر حدادعادل در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را هم بتوان در راستای همین دست تلاش ها تفسیر کرد. طیف تندروی اصولگرا در مجلس عملا بازگشت برخی از اصلاح طلبان و نیروهای معتدل به وزارت علوم و بدنه دانشگاه را بر نمی تابند و به همین دلیل آن را به «بازگشت فتنه گران به وزارت علوم» تفسیر می کنند. تاکنون هیچ یک از منتقدان وزارت علوم سند و مدرک محکمه پسند محکمی برای این ادعای خود ارائه نداده اند. موج این انتقادات به خصوص بعد از عزل فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران شدت بیشتری گرفته است.

دستور العمل جدید فرجی دانا درباره نحوه تعیین رئیس دانشگاه تهران با توجه به ترکیب اعضای هیات علمی این دانشگاه می تواند منجر به انتخاب رئیسی برای دانشگاه تهران شود که چندان مواضع سیاسی و اجتماعی و فرهنگی منطبق با مواضع اصولگرایان نداشته باشد. همچنین امکان دارد این دستورالعمل و فرآیند انتخاب رئیس دانشگاه در صورت رضایت بدنه دانشگاهیان برای دیگر دانشگاه های کشور هم اجرایی شود.

دیدگاه‌ها

به قول محمود، اونجاتو آب بریز!!!! می دونم می سوزه اونم خیلی

حداد عادل دیگه کیه؟

افزودن نظر جدید