مجلس می خواهد انتقام گیری کند

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه مجلس دچار افراط و تفریط شده است،گفت:مجلس با دولت جدید برپایه عملکرد دولت قبل عمل می کند، شاید بتوان گفت، مجلس ناخداگاه می خواهد انتقام گیری کند.

به گزارش امید به نقل از تابناک،طه هاشمی پیرامون عملکر دولت یازدهم عنوان داشت، عملکرد دولت در این چند مدت را باید به صورت نسبی ارزیابی کرد. هیچ دولتی در هیچ کجای دنیا نمی تواند به طور کامل شعارهای انتخاباتی را عمل کند.

تمام کشورهایی دموکراتیک که بر پایه قواعد سیاسی منظم و تدبیرشده اداره می شوند، در آن کشورها نیز در موقع انتخابات شعارهایی داده می شود که همه آن شعارها در زمان تصدی گری دولت اجرا نمی شود. وقتی نگاه می کنیم، نسبت به آنچه که در بین شعارها و وعده ها در گذشته بوده است، دولت اعتدال به عملی کردن شعارهایش نزدیک شده و حتی جاهایی موفق بوده است.

وی در ادامه گفت، یکی از شعارهای دولت ، بهبود شرایط در سیاست خارجی بود و واقعا با اهتمامی که دولت بکار گرفت، موفق عمل کرد. کسی نمی تواند موفقیت در سیاست خارجی را نفی کند. در حوزه مسائل داخلی و سیاست داخلی با آن وضعیت بسته ای که در گذشته بود، می بینیم گشایش هایی ایجاد شده است.

مجلس دچار تفریط و افراط شده است

معاون فرهنگی دانشگاه ازاد اضافه کرد، امروز دغدغه مهم مردم مسائل اقتصادی است. با توجه به توانایی ها و زیر ساخت های موجود تلاش دولت در جهت بهبود اوضاع اقتصادی در خور توجه است. البته در ارتباط با حوزه های اجتماعی، مشکلات زیادی وجود دارد. مردم ما در طول 8 سال گذشته با نارسایی های و حتی نابسامانی های مواجه بودند؛ که دولت در جهت  رفع آنها و حرکت سریع برای پاسخگویی مطالبات مردم گام برداشته است.

طه هاشمی در مورد رضایت افرادی آقایان خاتمی ، هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و ناطق نوری از عملکرد دولت عنوان داشت، بعضی از این  افرادی که نام بردید سکوت کرده اند. یعنی مجبور به سکوت شده اند، یا شاید عده ای  زمینه را به گونه ای ایجاد کرده اند که آنها سکوت کنند. بعضی در دولت قبل، فضای عمومی را مدیریت و هدایت کردند؛ که بعضی ها یا نمی توانند حرف بزنند یا حرف نمی زنند. البته دولت فعلی نقشی در این  زمینه ندارد.

وی ادامه داد، شخصیت هایی که به صورت فراجناحی بودند و یا به نوعی با دولت  همسو هستند و حرف زده اند؛ همه از عملکرد دولت راضی هستند. باید این نکته را مد نظر داشت، که این مدت کوتاه 150 روز نمی تواند ملاکی برای ارزیابی موفقیت و یا عدم موفقیت دولت باشد.

طه هاشمی، در پاسخ به سوالی پیرامون تعامل دولت و مجلس گفت، مجلس دچار افراط و تفریط شده است. در یک دولت وقتی به مصوبات مجلس، به نطق قبل از دستور، به سئوالات، به فراخوانی ها بی اعتنایی می شود؛ که همه این موارد در دولت قبل اتفاق افتاد . کاملا واضح بود که دولت قبل جایگاه مجلس را به هیچ وجه رعایت نمی کرد و حتی به رسمیت نمی شناخت.

از زمانی که اعلام شد مجلس در راس امور نیست و تا زمانی که حتی نمایندگان سئوال می کردند، پاسخ داده نمی شد . این اتفاقات مربوط به دولت قبل بود اما مجلس با دولت جدید برپایه عملکرد دولت قبل عمل می کند.  شاید بتوان گفت، مجلس ناخداگاه می خواهد انتقام گیری کند.

الان فضا مقداری باز شده است و دولت به مجلس احترام می گذارد و درصدد است که همه ان شان و جایگاه گذشته را به مجلس برگرداند. اما رابطه مجلس با دولت گاهی اوقات خیلی سنگین است. مجلس نباید تا این اندازه دولت را تحت فشار قرار دهد. مثلا نسبت سوالاتی که  از این دولت در این فاصله کوتاه شده است، قابل مقایسه با دولت های قبل نبوده است. این موضوع نشان می دهد که مجلس می خواهد تحقیر گذشته را جبران کند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه عنوان داشت، ریاست و هیئت رئیسه محترم مجلس می توانند، تعادل را به مجلس بازگردانند. از سوی دیگر دولت باید شان و جایگاه مجلس را حفظ کند. اما دولت روحانی مانند دولت گذشته نیست. رای به این دولت، رای  به تایید اعتدال و اصلاحات امور بود. رای به بازگشت از عملکردهایی بود که در گذشته بسیاری از امور را قفل کرده بود. مجلس باید براساس مصالح کشور حرکت کند. مجلس باید امکان خدمت بیشتر دولت را فراهم کند.

روح کلی حاکم بر مجلس این است که باید در ماموریت ها به دولت کمک شود، اما تعداد اندکی در مجلس سعی می کنند؛ این روح کلی را خدشه دار کنند.

وی در ادامه در ارتباط با انتقاد از دولت جدید در مورد سفرهای استانی گفت، نفس سفر دولت به مناطق مختلف کشور پسندیده است و اصلا مسئولین باید از نزدیک این مناطق را ببینند. مردم کشور فقط مردم تهران نیستند. طبیعی است یک سری سفرهای تشریفاتی است که هیچ نفعی برای توسعه منطقه ندارد. این ها نباید صورت بگیرد .

گاهی نیز سفرها با انبوهی از مصوبات بدون اجرا صورت می گیرد. الان نگاه می کنید از هزاران طرح و مصوبه ای که  در دولت قبل تصویب شده است، هیچکدام اجرا نشده است . وقتی این مصوبات ایجاد می شود، مطالبه ایجاد می شود. اگر دولت نتواند پاسخگو باشد، مردم بدبین می شوند . در واقع هیچکس با اصل سفرهای استانی مخالف نیست.

افزودن نظر جدید