مولوی عبدالحمید تکذیب کرد

مولوی عبدالحمید در خصوص اخباری که از وی در رسانه‌ها به انتشار در آمده و وی را حامی داعش معرفی کرده، به خبرنگار سیاسی پانا خبر داد: من به شدت این خبر را تکذیب می کنم و روحم از این اظهارات خبر ندارد.

 به گزارش امید به نقل از پانا،  امام جمعه اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در ادامه ضمن بیان دیدگاه خود نسبت به گروه داعش اظهار کرد: من پیش از این هم گفته‌ام که با هر نوع تندروی و خشونت مخالفم و معتقدم که راه حل همه مسائل و مشکلات گفتمان است و باید گروه‌های مختلف با هم بنشینند و مشکلات خود را از راه گفتمان و تشکیل دولت فراگیر و ملی حل کنند.

وی تاکید کرد: من به خشونت و جنگ اعتقادی ندارم و با هر گروهی که دست به خشونت بزند مخالفم.

به گزارش پانا، در برخی رسانه های داخلی آمده بود که عبدالحمید در جمع مولوی های مسجد مکی ضمن بیان مطالبی درخصوص بحران عراق، نه تنها از محکوم کردن جنایت داعش در عراق اجتناب کرده، بلکه آن را حرکتی مردمی خوانده است.

این رسانه ها به نقل از سایت خبری جهان نیوز مدعی شده اند که عبدالحمید داعشی ها را عده‌ای از مردم ستمدیده اهل سنت عراق دانسته که برای احقاق حق خودشان بپا خاسته‌اند و دولت عراق باید تاوان آن را پس بدهد.

پانا در ادامه می‌نویسد: خوب است پیش از آنکه به انتشار این قبیل اخباری که تنها ثمره آن ایجاد انشقاق میان هموطنان است دست زده شود از صحت آن مطلع و به منابع آن دقت شود و توجه به این نکته ضروری است که عواقب انتشار این قبیل اخبار در جامعه باید مد نظر قرار گیرد. 

افزودن نظر جدید