نامه انتقادی یک فعال ملی-مدهبی به رئیس جمهور

حسین رفیعی، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و فعال ملی – مذهبی در نامهای به رییس جمهور از نحوه مراجعه و بازرسی مامورانی که آنها را ماموران وزارت اطلاعات خوانده،انتقاد کرد.

به گزارش امید به نقل از انصاف نیوز، رفیعی به مراجعه ای که در دوشنبه 9 تیرماه به منزل وی در لواسان و سپس به منزل او در تهران و ضبط وسایلش انجام شده اشاره کرده و جزییاتی را در این باره نوشته است.

در بخشی از این نامه آمده است: «جنابعالی به درستی از دانشگاهیان خواستید که در مورد ” توافق ژنو” اظهار نظر علمی کنند تا فقط صدای مخالفین مغرض و ناآگاه این توافق شنیده نشود و در این مقطع که بحران های خطرناکی جامعه را فراگرفته است، شاید از مسیر این توافق تهدیدها و محدودیت های کمر شکن تخفیف یابند و مردم مظلوم ایران نفسی بکشند. اینجانب در یک تحلیل مفصل و مستند از توافق ژنو دفاع کردم که خلاصه آن در مجله “چشم انداز ایران” و کامل آن در فضای مجازی، منشر شد.

ضمنا، در پنج سال گذشته و پس از وقایع انتخابات ۸۸، تهدیدهای جنگ طلبان غربی و متحدان داخلی آنها علیه جمهوری اسلامی و بحران های داخلی، توسط اینجانب آسیب شناسی شده و طی چندین متن به اطلاع مسئولان ارشد جمهوری اسلامی – از جمله جنابعالی – رسیده است.

در انتخابات خرداد ۹۲ و علی رغم منع موکد بعضی از دستگاه ها، اینجانب و سایر همفکران از کاندیداتوری جنابعالی دفاع کردیم. همه  این اقدامات منحصرا برای مصالح، منافع و امنیت ملی انجام شده اند و نه در راستای منافع گروهی و حزبی و احیا مزایای فردی.»

وی پس از اشاره به اتفاق روز سه شنبه و طرح این پرسش که «می دانید چرا دانشگاهیان از ادبیات، مواضع و تحلیل های منطقی و ملی شما و توافق مفید ژنو، دفاع علنی نمی کنند؟»، با اشاره به بازرسی کنندگان منزل خود نوشت: هنوز این وزارت خانه نتوانسته است یک تیم عملیاتی حرفه ای، خبره و متشرع برای بازرسی از خانه های شهروندان تربیت کند! من از این جوانان ماجراجوی عملیاتی گله ای ندارم، به مسوولان و روسای این وزارت خانه ی عریض و طویل که تاکید می کنند که ” ما را می شناسند” اعتراض است.

افزودن نظر جدید