نتانیاهو:ایران به گروه‌های تروریستی سلاح‌های پیشرفته می‌دهد

به مناسبت سفر وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل، بنیامین نتانیاهو با قدردانی از پشتیبانی واشنگتن، تأکید کرد که آمریکا و اسرائیل ارزش‌ها و منافع مشترکی دارند که از سوی ایران به خطر افتاده است.

به گزارش امید به نقل از انتخاب،چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا که سفر خود به خاورمیانه را ادامه می‌دهد، بعدازظهر سه‌شنبه وارد ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد. وی قبلاً از اردن و اسرائیل دیدار کرده بود.

هیگل در پایان سفر به اسرائیل با بنیامین نتانیاهو ملاقات داشت. وی به این مناسبت بار دیگر پشتیبانی بی‌دریغ از اسرائیل را یادآوری کرد و گفت: «در زمانۀ دشوار و خطرناکی زندگی می‌کنیم و دوستان و متحدان باید بیشتر از همیشه نزدیک، و در کنار هم باشند».

هیگل که مناطق مرزی اسرائیل را با هلی‌کوپ‌تر بازرسی کرد، گفت: «بررسی دقیق مرزهای شمال و شرق کشور، بار دیگر خطرات و چالش‌های موجود را به من یادآوری کرد».
 
بنیامین نتانیاهو نیز گفت: «اسرائیل قدردان کمک‌های نظامی آمریکاست». او با اشاره به «ارزش‌ها و منافع مشترک» میان آمریکا و اسرائیل، اضافه کرد: «این ارزش‌ها و منافع مشترک، بیش از همه توسط ایران به خطر افتاده که از یک سو برای دستیابی به سلاح اتمی تلاش می‌کند و از سوی دیگر به گروه‌های تروریستی سلاح‌های پیشرفته می‌دهد».

همچنین وزیر دفاع آمریکا، پس از اسرائیل به عربستان سعودی رفته است.
 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید