"هاشمی قبراق‌ترین عضو مجمع است"

رضا سليماني، مديركل روابط عمومي، مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگو با «اعتماد» ضمن رد گفته‌هاي صفارهرندي در رابطه با ضعف جسماني آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني مي‌گويد: ايشان از هر جواني جوان‌تر هستند و سرحال‌ترين عضو مجمع محسوب مي‌شوند و غيبت ايشان چيزي نيست كه بتوان آن را بزرگ يا غيرعادي جلوه داد. آقاي هاشمي بيش از اين نيز يك بار ديگر در سال‌هاي دور نيز در جلسه حضور نداشتند. در ادامه مشروح اين گفت‌وگو را مي‌خوانيم.

گفته مي‌شود كه آقاي هاشمي به دليلي خاصي در جلسه حضور نداشتند؟

نه چنين چيزي به هيچ‌وجه صحت ندارد به همين خاطر ما نيز در گفت‌وگو با مطبوعات علت اصلي را به آنان بازگو كرديم تا شايعاتي در اين زمينه شكل نگيرد. ايشان نه به علت خاصي كه به خاطر سرماخوردگي نتوانستند در جلسه امروز حاضر شوند.

دو روز پيش آقاي صفارهرندي گفتند كه آقاي هاشمي ديگر قواي جسماني لازم را براي اداره مجمع تشخيص مصلحت نظام ندارند.

اصلا چنين چيزي درست نيست. بنده به عنوان يكي از نزديك‌ترين افراد به جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌گويم كه ايشان از هر جواني جوان‌تر هستند و حتي از برخي اعضاي جلسات قبراق‌تر و بانشاط‌تر هستند علاوه بر اين آقاي هاشمي با تمام توان برجلسات نظارت دارند و با درايت و تدبير خاص خودشان جلسات را به خوبي اداره مي‌كنند.

در جلسه روز گذشته آقاي علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي اداره جلسه را بر عهده داشتند. آيا از قبل چنين انتخابي صورت گرفته بود؟

خير. آقاي لاريجاني به اين خاطر رياست جلسه را بر عهده گرفتند كه به غير از ايشان ساير سران قوا غايب بودند.

ساز و كار انتخاب جانشين آقاي هاشمي در جلساتي كه ايشان حضور ندارند چگونه است؟

در اين شرايط اگر آقاي هاشمي كسي را در نظر گرفته و به مجمع اعلام كرده باشند كه خُب آن شخص رياست جلسه را بر عهده مي‌گيرد در غير اين صورت يكي از سران قوه جلسه را اداره مي‌كند.

تاكنون پيش آمده است كه آقاي هاشمي اداره جلسه را به كسي واگذار كرده باشند؟

بله تاكنون آقاي هاشمي دو مرتبه ناچار شدند كه جلسه را بنا به ضرورتي ترك كنند كه يك‌بار آيت‌الله شاهرودي و يك‌بار نيز حجت‌الاسلام ناطق‌نوري را براي رياست ادامه جلسه برگزيدند. البته در هر دو جلسه آقاي هاشمي از ابتداي جلسه حضور داشتند و تنها نتوانستند تا پايان جلسه حاضر باشند.

آيا تاكنون سابقه داشته كه آيت‌الله هاشمي از ابتداي جلسه حضور نداشته باشند؟

بله اما به خاطرم نيست كه اين جلسه مربوط به چه سالي مي‌شد چرا كه اين اتفاق مربوط به سال‌هاي نسبتا دوري مي‌شود.

رياست آن جلسه را چه كسي بر عهده داشت؟

در آن جلسه آقاي هاشمي خودشان اعلام كرده بودند كه در غيبت‌شان آيت‌الله شاهرودي رياست جلسه را بر عهده بگيرند.

افزودن نظر جدید