علی‌اکبر اولیا در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی امید:

گناهان کبیره‌ای در صدا و سیما اتفاق می‌افتد

نماینده اصلاح طلب سابق مجلس با بیان اینکه گناهان کبیره‌ای در صدا و سیما اتفاق می‌افتد،تاکید کرد:باعث شرمندگی است که صداوسیما با سیاست فصلی خود نمی‌تواند اعتماد مردم را جلب کند.

علی اکبر اولیا در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی امید با بیان اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یکی از اهداف نظام، مشارکت حداکثری مردم است که این امر موجب تقویت نظام در داخل  و در سطح بین‌المللی خواهد بود،گفت:صدا و سیما و چگونگی عملکرد او یکی از عوامل تاثیر گذار در سطح مشارکت مردم است.
وی با بیان اینکه در ارتباط با صداوسیما و عملکردش نقدهای فراوانی وجود دارد گفت:چون شخص بنده در گذشته کارم را از صدا و سیما شروع کردم و 4 سالی را در این رسانه خدمت کردم راحت‌تر می توانم توصیه هایی را به همکارانم داشته باشم.
وی در بیان توصیه های خود ،اظهار داشت:یکی از مواردی که از صدا و سیما انتظار می‌رود رعایت اخلاق و صداقت در این رسانه ملی  است اما دراین رابطه انتقادهای زیادی به این سازمان می شود.انتظار می رود صدا  وسیما در بحث انتخابات این موضوع را بیشتر رعایت کند و بنا را بر رفتار یکسان با همه کاندیدای انتخابات بگذارد.
اولیاء افزود:متاسفانه برخی برنامه‌هایی که درطول هفته‌های گذشته از صدا و سیما پخش شده ضداخلاقی و ضد اسلامی بوده است،این برنامه‌ها به تخریب برخی ازشخصیت‌هایی که در این نظام خدمت کردند پرداخته، بدون اینکه در هیچ دادگاهی محاکمه شوند و جرمشان ثابت شود متهم شدند و مورد توهین ، افترا و ناسزا در برنامه‌های صدا و سیما قرار گرفتند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه صدا و سیما اگر می خواهد نقشی در حضور حداکثری مردم داشته باشد  باید کاری کند که از این اتهام مبرا شود و ثابت کند اخلاق مدار است،گفت:صدا و سیما برای رفع این ایرادش باید تلاش زیادی کند چرا که اکنون عده‌ای در این سازمان مسئولیت دارند که به نظر می‌رسد متوجه نیستند که چه اقدامی انجام می دهند و نمی‌دانند صداقت و راستگویی اصل اول اسلام است نه دروغگویی، تهمت و افترا . گناهان کبیره‌ای در صدا و سیما اتفاق می‌افتد که اگر متوجه این کارهای نیستند انشالله خداوند از سر تقصیراتشان بگذرد.
وی تصریح کرد: اصل حرفه ای بودن این رسانه ملی مورد دیگری است که زیر سوال است،به نظر می‌رسد صدا و سیما چندان از اصول حرفه‌ای یک رسانه آگاه نیست، به عنوان مثال خط مشی صداو سیما در آستانه انتخابات تغییر می‌کند و برای جذب مخاطب،لیبرال می‌شود و به سراغ افراد مختلف با دیدگاه‌های مختلف می رود و به ظاهر وانمود می کند که حامی همه جریان‌ها است.
وی ادامه داد:این تغییرات فصلی سیاست گذاری صدا و سیما،عامل بی اعتمادی مردم به این رسانه شده است و بسیار متاسفم که تلویزیون بی بی سی اخیرا اعلام کرده بوده در طی سال گذشته 50درصد به آمار مخاطبان او اضافه شده است ،این باعث شرمندگی و نشانه ضعف رسانه ملی ماست که نمی تواند به گونه‌ای عمل که اعتماد مردم را جلب کند و این به دلیل بی اطلاعی و غفلت مسئولان صدا و سیما از اصول حرفه‌ای بودن است.

افزودن نظر جدید