یک روز عارفانه، از قیطریه تا گلوبندک+تصاویر

بازار تهران دیروز حال و هوای دیگری داشت،منطقه ای که قلب تهران نام گرفته است به دلیل حجم زیاد مبادلات اقتصادی پذیرای مردی از جنس امید بود.محمدرضا عارف که این روزها سرلیست ائتلاف امید است تصمیم گرفت با مترو و با مردم به بازار تهران برود.

از همان آغاز سفر درون شهری عارف مردمی که در مترو بودند خود را به رئیس بنیاد امید ایرانیان می رساندند تا دردودل‌های خود را با او درمیان بگذارند.از بیکاری جوانان  و دغدغه های معیشتی خود گفتند اینکه انتظار دارند مجلس آینده دردی از دردهای آنها را درمان کند.

از علت کم بودن تبلیعات اصلاح طلبان در تهران پرسیدند که عارف در پاسخ به آنها گفت که امکانات رقیب در اختیار اصلاح طلبان نیست.

او در برابر سوالات متعدد مردم درباره وضع معیشنی از برنامه های اصلاح طلبان برای رونق اقتصادی  کفت اینکه  با مجلسی همراه و همسو با دولت می توان شاهد شکوفایی افتصاد ایران بود.

به گفته عارف مهمترین مسئله امروز مردم معیشت و اقتصاد است.درصد بسیاری از جامعه امروز زیر خط فقر نسبی هستند بنابراین به طور طبیعی ما نیز اولویت خود را معیشت مردم قرار داده‌ایم.

عارف در گفت‌وگو  با مردم دومین اولویت در جامعه را اشتغال به خصوص اشتغال جوانان تحصیلکرده دانست و گفت: امروز اعتیاد در جامعه وضعیتی خانمان برانداز دارد و ما نیز رفع آن را در اولویت می‌گذاریم و خوشبختانه با توجه به اینکه برنامه ششم را باید مجلس دهم بررسی و تدوین کند و برنامه چهارم و پنجم مغفول مانده شد، بنابراین باید اشتغال، معیشت و اعتیاد را در اولویت برنامه ششم قرار دهیم تا رشد بالای اقتصادی که در سند چشم‌انداز باید به 8 درصد برسد را تحقق بخشیم.

سرلیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در پاسخ به این پرسش که چرا در لیست اصلاح‌طلبان افراد شاخص اقتصادی حضور ندارند، گفت: من خودم رئیس سازمان مدیریت بودم. اقتصاد را می‌دانم بنابراین منتقدان ما کل لیست اصلاح‌طلبان کشور را ببینند.

وی افزود: بنا نیست که نماینده مجلس در همه زمینه‌ها تخصص داشته باشد چرا که مجلس نیاز به اتاق فکر و ظرفیت‌هایی دارد که از همه کارشناسان کشور بتواند حداکثر استفاده را صورت دهد و ما نیز این کار را خواهیم کرد.

در بین سوالات مختلف مردم سوالاتی هم درباره حصر پرسیده شد که عارف  در برابر این پرسششها بر لزوم حل این مساله که مطالبه اصلی بخشی از جامعه است تاکید کرد.

اما شاید یکی از زیبا ترین صحنه های روز گذشته در بازار تهران، مواجه زن دستفروش با عارف بود.او به رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت که انتخاب روحانی در سال 92 یک معجزه بود.

عارف که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 هم به بازار تهران رفته بود.تفاوت نوع نگاه های مردم  به مسائل کشور را احساس کرد.مردم اگرچه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند اما با امید به پیش می روند و این را می توان در اظهارات آنها به وضوح دید.

مردم که برای خرید شب عید به بازار رفته بودند عارف را با شعار «عارف دوست داریم» استقبال کردند.

دیروز بازار تهران حال و هوایی دیگری داشت...

افزودن نظر جدید