داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری_تحلیلی امید:

معرفی کاندیدای اصلاح طلب رخوت مردم را از بین می‌برد

نماینده اصلاح طلب سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زمان چندانی برای فعالیت اصلاح طلبان تا انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم باقی نمانده است، گفت:جامعه تشنه حضور اصلاح طلبان است و الان زمان آن رسیده است که اصلاح طلبان به خواست مردم و جامعه پاسخ دهند.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی امید با اشاره به انتخابات پیش رو و نحوه حضور اصلاح طلبان در این انتخابات گفت: علی‌رغم اینکه اصولگرایان تحرک بالایی در این انتخابات دارند و فعالیت‌های زیادی می کنند اما متاسفانه انگیزه زیادی بین اصلاح طلبان برای فعالیت های انتخاباتی دیده نمی‌شود.
قنبری تاکید کرد: سکوت اصلاح طلبان بیش از این توجیه پذیر نیست چراکه رهبر انقلاب هم در تعطیلات عید از همه گروه‌ها برای شرکت در انتخابات دعوت کردند. بنابراین اصلاح طلبان هم باید به تکلیف خود عمل کنند و به این دعوت پاسخ دهند.
وی همچنین با اشاره به آسیب‌های تاخیر اصلاح طلبان در معرفی کاندیدا اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه تشنه حضور اصلاح طلبان است و الان زمان آن رسیده است که اصلاح طلبان به خواست مردم و جامعه پاسخ دهند. چراکه تاخیر در اعلام نام کاندیدایشان موجب ایجاد نوعی رخوت بین مردم می شود.
قنبری افزود: این رخوت ممکن است تا آنجا ادامه پیدا کند که در مردم نوعی بی اعتمادی و بی انگیزگی نسبت به اصلاح طلبان ایجاد شود و این به ضرر اصلاح طلبان است.
این فعال اصلاح طلب با اشاره به آسیب های دیگر تعلل اصلاح طلبان در معرفی کاندیدایشان اشاره و اظهار داشت: یکی دیگر از مضرات این تاخیر از دست رفتن زمان برای هر گونه تبلیغات و یا فعالیتی است. اگر همین طور زمان را از دست بدهیم نتیجه ای جز شکست را نمی گیریم.
قنبری همچنین به دلایل این تاخیر نیز اشاره کرد و گفت: البته بخشی از این تاخیر خودخواسته نیست بلکه تحمیل شده است. چراکه اکنون قدرت در دست اصولگرایان است و آنها تا کنون هر کاری برای حذف اصلاح طلبان کرده‌اند و در این زمینه نیز از هیچ گونه سنگ اندزی دریغ نمی کنند.
وی با بیان اینکه تا کنون اصلاح طبان قصد برگزاری نشست و و همایش های زیادی را داشته اند که هر کدام به دلایلی و ناخواسته منتفی شد،خاطرنشان کرد: زمینه های فعالیت برای ما تنگ شد و این مساله در سکوت اصلاح طلبان بی تاثیر نبود.
قنبری در خصوص کاندیدای مد نظر اصلاح طلبان هم تصریح کرد: صحبت‌ها و بحث‌ها بر سر یک کاندیدای مشترک است .اگر آقای خاتمی سریع تر تصمیم گیری کنند، برای فعالیت اصلاح طلبان زمان بیشتری باقی بماند.   
این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: اگر آقای خاتمی نیاید، اصلاح طلبان از کاندیدای مورد نظر وی حمایت می کنند اما این نیز مبتنی بر تصمیم هر چه سریعتر آقای خاتمی برای حضور ی عدم حضور در انتخابات است. بنابراین اصلاح طلبان شاید تاخیر داشته باشند اما از شرکت عرصه انتخابات کنار نمی روند.

افزودن نظر جدید