رئیس فراکسیون امید:روی کار آمدن فرصت طلبان و ریاکاران برای نظام خطرناک است/عده ای به هر قیمتی می خواهند در قدرت بمانند

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه روی کار آمدن فرصت طلبان و ریاکاران برای نظام خطرناک است و زمینه ساز فساد می شود، تصریح کرد :برای عده ای ماندگاری در قدرت یک اصل شده است و به هر قیمتی می خواهند بمانند در حالیکه نخبگانی که آمادگی پذیرش مسئولیت را دارند به دلیل برچسب زدنها به میدان نمی آیند.عده ای مصونیت شان برچسب زدن به دیگران است.

به گزارش امیدنامه ،دکتر محمدرضا عارف در دیدار با آیت الله گرامی در قم با اشاره به گسترده شدن فساد در کشور ،گفت:متاسفانه قبح فساد در کشور ریخته شده است و نکبت فساد برکت را از بین می برد.
وی با  اشاره به  احساس دوقطبی شدن جامعه در بین مردم گفت: این احساس منجر به این می شود که مردم گمان کنند همه امکانات جامعه تنها در اختیار یک بخش و گروه خاصی است.
عارف با بیان اینکه در دهه ۶۰ مشکلا اقتصادی به مراتب بیشتر از مقطع فعلی بود اما کسی احساس تبعیض نمی‌کرد،تصریح کرد: حس تبعیض بدتر از خود تبعیض است، این حسّ تبعیض بیشتر اقشار میانی، نخبگان و حامیان انقلاب را در برگرفته است.
وی همچنین با بیان اینکه به دلیل غافل شدن نسل اولی ها از مسایل فرهنگی امروز احساس می شود نسل سوم انقلاب از ارزشها فاصله گرفته است ،گفت:اقشار تاثیر گذار جامعه جایگاه شان مخدوش شده است. اخلاق در جامعه رنگ باخته است، انتظار است بزرگان حوزه به مانند گذشته در حاکمیت اخلاق در جامعه پیشتاز باشند .حوزه باید تحلیل جامعی از این چهار دهه داشته باشد اینکه چه بودیم و الان کجاییم؟
وی  با بیان اینکه جوانان در دهه های ۴۰ و ۵۰ پشتوانه انقلاب بودند، این سئوال را مطرح کرد که امروز چقدر قشر دانشگاهی و جوان ما پشتیبان حاکمیت است؟
عارف یادآور شد: احساس فساد و تبعیض در جامعه فراوان است و باید برای رفع آن چاره اندیشی کرد. از سوی دیگر نرخ طلاق در جامعه بالاست که به نوبه خود می تواند بر روند آسیب های اجتماعی اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه روی کار آمدن فرصت طلبان و ریاکاران برای نظام خطرناک است و زمینه ساز فساد می شود،  تصریح کرد :برای عده ای ماندگاری در قدرت  یک  اصل  شده است  و به هر قیمتی می خواهند بمانند در حالیکه نخبگانی که آمادگی پذیرش مسئولیت را دارند به دلیل برچسب زدنها به میدان نمی آیند.عده ای مصونیت شان برچسب زدن به دیگران است.
آیت الله گرامی نیز در این دیدار گفت:امروز مبارزان اول انقلاب خانه نشین شده اند و کسانیکه یک امضا از آنها در حمایت از انقلاب دیده نمی شود چهره شده اند.
وی مهمترین خطر امروز را خطر اعتقادی دانست و گفت:خطر اعتقادی نزدیک است و باید اعتقادات همراه با اعتراض به مشکلات حفظ و نگهداری شود.
آیت الله گرامی با اشاره به وضعیت طلاق و ازدواج در جامعه بویژه کلانشهرها عنوان کرد: برخی زندگی بعد از ازدواج را مصیبت می دانند و فکر می کنم کسانی مانند حضرتعالی نیاز اصلی جامعه را در جلسات علنی و غیرعلنی مطرح کنید شاید کم کم برخی به فکر بیفتند.

 

افزودن نظر جدید