مختاباد: همشهری خود را از خود سانسوری نجات دهد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هیچ کدام از اعضای شورا حاضر نیستند از قدرت روزنامه همشهری کاسته شود گفت: ما می خواهیم یک همدلی در مدیریت شهری به وجود بیاید و مباحث نو آورانه ای که در کمیسیون های شورا مطرح می شود بسط داده شود.

به گزارش امید،در جلسه علنی امروز  شورا عبدالحسین مختاباد رییس کمیته هنر شورا از برخی اعضای شورا که نسبت به حضور اعضای شورا در روزنامه همشهری انتقاد کرده بودند گلایه کرد.  همچنین رییس شورا در این ارتباط گفت:  حضور اعضای شورا در روزنامه همشهری موضوع تازه ای نیست کما اینکه در دوران مدیریت گذشته شهرداری افرادی از شورا حضور داشتند.

مختاباد:همشهری خود را از خود سانسوری نجات دهد/ نباید اصلی ترین پایگاه اقتصادی و فرهنگی شهرداری به فراموشی سپرده شود

رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از کسانی که می گویند شورا به دنبال ایجاد رکن 2 و سانسور در همشهری است، گفت: ما به دنبال رهاندن این روزنامه از بند خودسانسوری هستیم.

مختاباد گفت: عده ای می گویند شورا می خواهد رکن 2 و سانسور در همشهری ایجاد کند. شورای شهر چنین قصدی ندارد. سابقه چندین ساله ما در حمایت از خبر و خبرنگاران زبانزد خاص و عام است و نیازی نیست برخی افراد خاص به ما درس حمایت از رسانه بدهند!

وی ادامه داد: ما در طول سال های اخیر دیدیم چه بسیار از روزنامه ها بسته شد و محدودیت های رسانه ای ایجاد شد. در حال حاضر به وزیر ارشاد حمله می شود که چرا خانه سینما و انجمن صنفی روزنامه نگاران را می خواهید باز کنید. بنابراین به همین اندازه که روزنامه همشهری از این طوفان ها به سلامت در رفته، باید به مسئولان آن تبریک گفت.

مختاباد افزود: همشهری یک موسسه فرهنگی نیست، یک بنگاه عظیم اقتصادی است و گردش مالی آن در سال صدها میلیارد تومان است. بخش آگهی های آن با درآمد 5-4 میلیارد تومانی به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده که همین جای سوال دارد که چه کسی به همشهری اجازه داده آگهی ها را واگذار کند. علاوه بر این، همشهری بین 20 تا 30 پیوست دارد که هیچ ارتباط و کارکرد شهری ندارد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تاکید کرد: ما با نظارت بر این روزنامه، قصد داریم به همشهری بگوییم شجاعت داشته باشد، از خودسانسوری خود را نجات دهد، از طرح های شهرداری و شورای شهر انتقاد کند و از نظرات کارشناسان و اندیشمندان در تحلیل مسائل شهری استفاده کند.

وی تصریح کرد: شورای شهر حتی برای نظارت بر پسماند ناظر می فرستد، بعد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده، آیا شورای شهر باید اصلی ترین پایگاه اقتصادی و فرهنگی شهرداری را به فراموشی بسپارد؟ آیا نمایندگان مجلس که در مطبوعات و صدا و سیما نماینده دارند، خبرنگاران و مجریان را احضار می کنند و به آنها دیکته می کنند که چه بگویید و چه نگویید؟

مختاباد تاکید کرد: وظیفه شورا نظارت بر شهرداری است و همشهری یک رکن رکین فرهنگی و اقتصادی شهرداری است. بنابراین باید مشمول نظارت شورا باشد. بنابراین اتهام ایجاد سانسور در همشهری، تهمت بزرگی است که به شورا می زنند.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: علاوه بر این، خبرنگاران برتر همشهری از کار برکنار شده و در این روزنامه به کار گرفته نمی شوند که این موضوع نیز باید مورد رسیدگی قرار بگیرد. بنابراین ما نه تنها خواستار محدودیت روزنامه نیستیم، بلکه به دنبال رهاندن روزنامه از بند خودسانسوری و ورود آن به عرصه نقد شهرداری و شورا هستیم.

مختاباد در ادامه با انتقاد از عملکرد سخنگوی شورای شهر گفت: درخواست ما از سخنگوی شورا این است که وقتی جلوی خبرنگاران قرار می گیرد، نه جزو اصلاح طلبان، نه جزو اصولگرایان و نه جزو پایداری های دلواپس باشد! هم اینک یک پیامک به نقل از سخنگوی شورای شهر از باشگاه خبرنگاران برای ما آمده که تیتر آن «تصویب طرح قرون وسطایی از سوی اصلاح طلبان شورا» است.

وی ادامه داد: این طرح اصلاح طلبان نیست و 18- 17 امضا از اعضای شورای شهر دارد. اما سخنگوی شورا گفته «تعجب می کنم که چرا اصلاح طلبان شورا این رفتار عجیب و غریب را از خود نشان داده اند». ما برای نظارت بر شهرداری و همشهری نباید به کسی توضیح بدهیم و وقتی می خواهیم وارد عرصه نظارت بر موسسه عریض و طویلی مثل همشهری شویم، خواهشمندیم آقایان آب را گل آلود نکنند.

رئیس کمیته هنر  شورا اضافه کرد: از سوی دیگر وقتی دوست عزیزم آقای سروری در تلویزیون حضور می یابند و نظرات خاص خود را ارائه می دهند، از رئیس صدا و سیما می خواهیم طرف مقابل را هم دعوت کنند تا مردم حرف های هر دو طرف را بشنوند و قضاوت کنند.

افزودن نظر جدید