آیت الله جنتی از جایگاه دبیری شورای نگهبان به عنوان لیدر جریان اصول‌گرا تنزل کرده است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:آیت الله جنتی از جایگاه دبیری شورای نگهبان به عنوان لیدر جریان اصول‌گرا تنزل کرده و نقش رهبر اصولگرایان را بازی می‌كند

به گزارش امید به نقل از ایلنا،محمد صادق جوادی حصار  در خصوص تذکرات نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور گفت: متاسفانه سوالی که همیشه در ذهن ما مطرح می‌شود، این است که چه نهادی در کشور وجود دارد که بتواند نمایندگان را به خاطر رفتارشان مورد سوال قرار دهد و اگر آن‌ها در انجام وظایف خود قصوری داشتند به آن رسیدگی کند. البته هیات نظارت و قوه قضاییه تنها در مورد تخلفات فردی نمایندگان وارد عمل می‌شوند.
وی افزود: با این وجود باید از همین نمایندگان پرسید آیا این شما نبودید که در دوره احمدی‌نژاد در قبال تاخیر چندین ماهه لایحه بودجه به مجلس که طی چند سال تکرار شد سکوت کردید و سال‌ها بودجه را به شکل فصلی تایید نمودید و به نوعی پول تو‌جیبی به دولت نهم و دهم می‌دادید؟ چرا در این مدت در برابر کوتاهی‌ها و فشارهایی که به ملت وارد شد صدایتان در نیامد و آن موقع سرنوشت مردم برای شما اهمیتی نداشت؟
جوادی حصار خطاب به نمایندگان اظهار داشت: چرا طی سالهای گذشته مقابل موج اخراج‌های صورت گرفته از دانشگاه‌ها و ستاره‌دار کردن دانشجویان سکوت کردید و امروز چه اتفاقی افتاده است نسبت به همه مسائل حساس شده‌اید؟ آیا خلق و خوی نمایندگان عوض شده است؟
وی ادامه داد: به نظر من تنها یک چیز تغییر کرده است تا دیروز نمایندگان این مجلس خود را شریک و وام‌دار دولت احمدی‌نژاد می‌دانستند و از رانت‌های آن دولت استفاده می‌کردند به گونه‌ای که امروز مشخص شده که 3000 نفر اعم از نماینده مجلس و یا اطرافیان آن‌ها در مقاطع دکترا و فوق لیسانس در داخل و یا خارج از کشور مدرک تحصیلی گرفتند. بنابراین مشخص است که آن‌ها باید در برابر این رانت‌ها سکوت می‌کردند و امروز چون این رانت‌ها ادامه ندارد صدای آن‌ها بلند شده است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب  معتقد است؛ تنها در صورتیکه این دولت از افشای رانت‌های گذشته دست بردارد و یا آن‌ها را ادامه بدهد دیگر صدایی از مجلس به گوش نخواهد رسید. به نظر می‌رسد مجلس در قبال دولت یازدهم و همچنین در دولت گذشته نیز به وظایف نمایندگی خود عمل نکرده است و اگر امروز جایی بخواهد مجلس را به خاطر این کوتاهی در وظیفه مواخذه کند آن افکار عمومی است.
وی افزود: من مطمئن هستم که اگر افکار عمومی بخواهد نمره ارزیابی خود را به نمایندگان بدهد قریب به اتفاق آن‌ها رد صلاحیت خواهند شد. مگر اینکه مساعدت‌های خاصی صورت گیرد.
جوادی حصار با انتقاد از اظهارات دبیر شورای نگهبان عنوان کرد: اخیراً به نظر می‌رسد که ایشان از جایگاه دبیری شورای نگهبان به عنوان لیدر جریان اصول‌گرا تنزل کرده و نقش رهبر اصولگرایان را بازی می‌كند به گونه‌ای که اظهار می‌کند« اصول‌گرایان فکری به حال خودشان بکنند، من هم در شورای نگهبان به وظیفه خود عمل می‌کنم » در حالیکه چنین اظهاراتی ممکن است ایجاد شائبه کند.
وی در خصوص پیش بینی خود از نتایح انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: روشن است که ماجرای مجلس آینده به شکل جناحی نخواهد بود، یعنی دعوای اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی در انتخابات آینده مجلس وجود ندارد بلکه دعوا میان طیف افراطی اصول‌گرا است که می‌خواهند مدیریت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور در چنبره قدرت آن‌ها باشد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: افراطیون می‌خواهند دولت را با کارت‌های زرد خود زمین‌گیر کنند و ابتکار عمل را در افشای رفتارهای گذشته‌شان از دولت بگیرند. برخی از نمایندگان که دست خود را از مجلس دهم کوتاه می‌بیند و مطمئن هستند که مردم به آن‌ها رای نخواهند داد امروز تلاش می‌کنند تا با اقدامات افراطی خود در مواجهه با دولت به عنوان فدایی و خط‌شکن جریان اصول‌گرا مطرح شوند.
وی با بیان اینکه با نگاهی کلی به برخی حوزه‌های انتخابیه می‌توان به خوبی دریافت که سطح مراجعات مردم به بسیاری از نمایندگان تندرو فعلی مجلس کاهش یافته است،گفت: این عده دیگر در میان مردم جایگاهی ندارند و تلاش می‌کنند تا کارنامه مبارزه جریانی برای خود ایجاد کنند و در پایان که رای مردم را کسب نکردند، بگویند ما قربانی شدیم.
جوادی حصار با اشاره به اینکه در انتخابات آینده مجلس جریانات اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا از سطح اشتراک بیشتری برخوردارند، گفت: این دو جریان نسبت به سایر جریانات فعلی در کشور هم پوشانی بهتری با یکدیگر دارند.
وی افزود: قطعاً هم‌اکنون بررسی راهکاری برای یکی شدن این دو تفکر در حوزه‌های اندیشه‌ای اتاق فکر هر دو جریان آغاز شده است و هر دو طرف این مسئله را بررسی می‌کنند که چگونه می‌توانند با رعایت حقوق یکدیگر، ائتلاف معناداری در انتخابات مجلس داشته باشند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب واقع‌بینی را یکی از راهکارهای عملی ساختن ائتلاف جریان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا در انتخابات مجلس دانست و گفت: حامیان دولت نباید تصور کنند که به دلیل نزدیکی به دولت می‌توانند نسبت به پتانسیل جریان اصلاحات بی‌توجه باشند و به تنهایی برنده انتخابات شوند. از سوی دیگر اصلاح‌طلبان نیز باید ضمن توجه به واقعیت‌ها بدانند که صرفاً با داشتن یک فراکسیون اقلیت در مجلس نمی‌توان کاری را از پیش برد.
وی افزود: اگر اعتدالیون و اصلاح‌طلبان شرایط را به درستی رصد کنند و فراموش نکنند که یک رقیب جدی به عنوان بازنده انتخابات ۹۲ در پیش رو دارند که این رقیب با امکاناتی که برای دیگران دور از دسترس است می‌تواند خطرساز باشد قطعاً پیروز انتخابات خواهد بود.
جوادی حصار ادامه داد: قطعاً در فضایی که احزاب قدرتمند وجود نداشته باشد و امکانات برای سازماندهی نیروهای اصلاح طلب نباشد، رقابت سخت خواهد بود.
وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما لیدر جریان اعتدال گرا در انتخابات مجلس چه کسی خواهد بود، گفت: قطعاً بر خلاف نظر یک عده ناطق نوری فرا‌تر از لیدری جریان اعتدال‌گرا عمل می‌کند و حاضر نخواهد شد که در این زیر‌مجموعه جریان اصول‌گرا به عنوان لیدر عمل کند. وی اگر بخواهد به عنوان کنش‌گر سیاسی در عرصه انتخابات مجلس حاضر شود قطعاً رهبری جریان اصول‌گرا را بر عهده خواهد گرفت که در اینصورت اولین و مهم‌ترین چالش او با افراطیون اصول‌گرا آغاز خواهد شد و بار دیگر به عنوان ساکت فتنه متهم می‌شود.

افزودن نظر جدید