اخراجی‌های‌ سازمان‌ انرژی‌ اتمی‌ بی‌ضابطه‌ استخدام‌ شده‌ بودند

هر روز پرده جدیدی از انتصاب های دولت گذشته رو می شود. این بار انتصاب های دولت گذشته در سازمان انرژی اتمی دردساز شده است و سوژه رسانه ها.

به گزارش امید به نقل از تدبیر،آن طور که مسئولان سازمان انرژی اتمی می گویند 6نفر از کارمندان این سازمان در ماه های گذشته و پس از روی کار آمدن علی اکبر صالحی مجبور به ترک یا تغییر شغل خود شده اند. این موضوع صدای برخی نمایندگان طرفدار دولت دهم در مجلس شورای اسلامی را درآورده است و آن ها به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده اند.

روز سه شنبه 20اسفندماه علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی برای پاسخگویی به سئوالات این نمایندگان در کمیسیون اصل 90 حاضر شد و درباره جابه جایی 6کارمند توضیح داد. با این وجود برخی از نمایندگان قانع نشده اند و هنوز بر پیگیری این ماجرا تاکید دارد.
از طرف دیگر «عوض حیدرپور»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است که این افراد کسانی بوده اند که اطلاعات سازمان انرژی اتمی را لو می داده اند و به همین دلیل کنار گذاشته یا جابه جا شده اند.

حیدرپور گفت و گو با "جمهوریت" گفت:« اگر کار هسته ای حساسیت دارد و بناست به صورت محرمانه و بسته انجام شود، نباید اطلاعات آن توسط برخی افراد به بیرون درز کند. من تعدادی از این افرادی را که درباره اخراج و جابجایی شان، جنجال به راه افتاده، می شناسم و با جزئیات دقیق می دانم کسانی بودند که با مجامع، افراد و گروه های سیاسی جلساتی داشتند و اطلاعات مربوط به فعالیت های هسته ای کشور را در اختیار آنها قرار می دادند.» او افزود:« از جمله همان دو سه نفری که سازمان انرژی اتمی مجبور بود آنها را بردارد یا جابجا کند تا انتشار اطلاعات توسط آنها انجام نشود، کسانی بودند که با یک تعداد از آقایان نماینده ها هم در ارتباط بودند.»
حالا «عباسعلی منصوری آرانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می گوید که این افراد در 5سال گذشته منصوب شده بودند. او همچنین افزود:« آقای صالحی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند و درباره جابه جایی این نیروها پاسخ های لازم را دادند. اما برخی از نمایندگان اصرار دارند این ماجرا را ادامه دهند. باید بگوییم که گزارش هایی هم به ما رسیده است که افرادی اطلاعات سازمان را به برخی افراد سیاسی می دادند. علاوه بر این سازمان انرژی اتمی باید سبکتر شود و ممکن است افرادی در طول 5سال گذشته با رابطه وارد سازمان انرژی اتمی شده باشند.» او تاکید کرد:« من نمی خواهم بگویم که چه کسانی در مجلس بر ادامه این ماجرا اصرار دارند زیرا نمی خواهم ماجرا کش پیدا کند و بین نمایندگان تنش ایجاد شود اما درصورت ادامه این ماجرا ما هم به کمیسیون اصل 90 شکایت خواهیم کرد که افرادی که بدون ظابطه در 5سال گذشته روی کار آمده اند را در سازمان انرژی اتمی شناسایی و آن ها را تعدیل کنند.» 

افزودن نظر جدید