باز باران با ترانه غیرمجاز و مخرب!

شهرام شهيدي طنزنویس در روزنامه شهروند نوشت:

هفته گذشته سیل خسارت زیادی به هموطنان‌مان وارد کرد و جان عده‌ای را گرفت. ضمن تسلیت به بازماندگان گفتیم بررسی کنیم ببینیم کی به کی است
سازمان هواشناسی: ما بررسی کردیم دیدیم ارسال پارازیت روی پیش‌بینی‌های ما اثر سوء دارد. لذا کاری که از دست ما برمی‌آید این است که از فردا با نوشتن پلاکارد تحصن کنیم تا پارازیت‌ها را بردارند. فقط مشکل‌مان این است که نمی‌دانیم مبدا ارسال پارازیت کجاست که آن‌جا بساط کنیم.
شهرداری: شهرداران مناطق وقت سر خاراندن ندارند. وقت انتخابات است و خیلی از مسائل باید قبل از اسفند حل‌وفصل شود. خب مردم تفرج نروند. اصلا فرحزاد و کن را برمی‌چینیم
محیط‌زیست: ما فعلا تو کار همان گردوغبار جنوبی مانده‌ایم که آن را کجای دلمان بگذاریم. شاید هم اگر خاکش مناسب است بر سر بنشانیمش
سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری: برای این‌که مردم زیر درخت‌ها جمع نشوند که سیل نبردشان، بهتر است همین چهارتا درخت را هم قطع کنیم. هم دیگر کسی شمال نمی‌رود که این‌قدر تلفات بدهد هم کسی از ما نمی‌پرسد چرا درخت کم شد و چرا درخت بریده شد.
نیروی انتظامی: هم کسی زیر آن درخت‌ها تجمع غیرقانونی نمی‌کند و مزاحم نوامیس مردم نمی‌شود.
وزارت بهداشت: هم کسی زیر همان درخت‌ها قلیان نمی‌کشد که آدم را اوف می‌کند.
صداوسیما: الان وقتش شده چند تا خانم بدحجاب بفرستیم جلوی دوربین در مورد لزوم حفظ وحدت و اتحاد داد سخن سر بدهند. سرود ‌ای ایران را از آرشیو بیرون بیاورید.
پلیس راه: اسم ما را بگذارند پلیس بازکردن راه بهتر است. این جاده چالوس که همیشه قفل است. راه هم که نمانده همه‌اش را آب برده.
سازمان آزادراه تهران شمال: مشترک موردنظر در دسترس نمی‌باشد
وزارت راه و شهرسازی: ما فعلا مشغول تدوین جداسازی بخش راه از بخش شهرسازی هستیم. مدیران سخت مشغول جلسه و تصمیم‌گیری و اسباب‌کشی هستند. آقا اون مبل چند‌میلیون قیمتشه‌ها می‌کوبیش به دیوار
سازمان زیباسازی: به دره زیبای کن و فرحزاد آسیب رسیده؟ نه بابا. جدی؟
وزارت ارشاد: اولین شب شعر با موضوع «سیل آمد و قرار از من برد» در مهرماه برگزار می‌شود. به علت اهمیت موضوع و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی، اشعار طنز در این شب شعر پذیرفته نمی‌شود!
مجلس: تعطیلی تابستانی چیز خوبی است.
خانه سینما: کمپین حمایت از دکتر ظریف برای ورود به مسأله سیلاب‌ها را تشکیل می‌دهیم. بعد کمپین حمایت از دکتر ظریف برای ورود به مسأله ممیزی و سپس کمپین حمایت از دکتر ظریف برای گفت‌وگو با صداوسیما برای پخش تیزرها.
کفاشیان: سیل آمد کی‌روش قهر کرد.
دانشکده ادبیات دانشگاه تهران: کشور را آب برد مسئولان را خواب
فرهنگستان زبان و ادب پارسی: بهتر است سازمان هواشناسی به جای استفاده از واژه «پارازیت» از واژه «امواج اختلالگر از ناکجاآباد» استفاده کنند.
استانداری: اولین سمپوزیوم «سیلی که می‌آید چیزی که می‌برد» با محوریت موضوع بررسی «تهدیدها و فرصت‌های سیل» در هتل آزادی تهران برگزار می‌شود.
مجمع بهار: ما لولو داشتیم اینها سیل دارند. کدام دست به بردن و ویرانی‌اش بیشتر است؟ آن بود تدبیر؟
روزنامه اعتماد: سیل بزرگ
روزنامه آرمان: ابراز نگرانی ‌هاشمی‌رفسنجانی از سیل‌های آینده
روزنامه شرق: صادق زیباکلام در مناظره با حمید رسایی: این سیل از ماست که بر ماست.
روزنامه هفت صبح: سیل اشک
روزنامه کیهان: سیلی که پس از توافق کشور را درنوردید.
روزنامه جوان: این سیل نبود، سیلی به خواب‌آلودگی مسئولان بود
روزنامه اطلاعات: افراط باز حادثه آفرید. این‌بار افراط در باران
روزنامه همشهری: اقدامات شهرداری تهران در سیل اخیر تحسین جهان را برانگیخت. قالیباف سیل‌شناس‌ترین شهردار جهان شد.

 

افزودن نظر جدید