تنش در شمارش آرا برای جایگاه نایب رئیس دوم به خاطر مساوی شدن آرای ذوالنور و نیکزاد

در جریان انتخابات هیات رئیسه محمدباقر قالیباف با ۲۱۰ رای به عنوان رئیس مجلس ابقا شد.

به گزارش امیدنامه، خبرگزاری تسنیم نوشت: با گذشت بیش از یک ساعت از فرآیند انتخابات، شمارش آرا برای انتخاب نواب رئیس ادامه دارد.

شنیده‌ها خبرنگار تسنیم مجلس حاکی از این است که عبدالرضا مصری با کسب اکثریت آرا به عنوان نائب رئیس اول انتخاب شده اما آرای مجتبی ذوالنور و علی نیکزاد برای نائب رئیسی دوم برابر بوده و همین مسئله باعث شده تا چندین بار آرا شمارش شود.

اختلاف بر سر شمارش آرا در حدی است که حتی منجر به درگیری بین مرتضی محمود وند نماینده خرم آباد و مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب شد.

با این حال باز شماری آرا همچنان ادامه دارد و اسامی منتخبان نواب رئیسه هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است.

تنش در رأی‌شماری برای جایگاه نایب رئیس دوم

همچنین خبرگزاری ایلنا نوشت: پس تساوی آرا و مخالفت قالیباف با انتخاب نفر دوم از طریق قرعه‌کشی مقرر شد که آرا بازشماری شود همین مساله موجب تنش میان دوتن از نمایندگان مجلس و همهمه در صحن شد.

در حالیکه بیش از یک ساعت از رأی‌گیری و شمارش آرا برای جایگاه نواب رئیس گذشته، بازشماری آراء همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که تکلیف اولین نایب رئیس‌ مجلس بدون هیچ‌حاشیه‌ای مشخص شد و مصری موفق به کسب حداکثر آرا از همکاران خود شد اما در آن سوی ماجرا رقابت بر سر  جایگاه دومین نایب رئیس مجلس با حواشی فراوان ادامه‌دار شد.

بر اساس شنیده‌ها پس تساوی آرا و مخالفت قالیباف با انتخاب نفر دوم از طریق قرعه‌کشی مقرر شد که آرا بازشماری شود.

از سوی دیگر مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد با حضور در محل شمارش آرا ظاهراً نسبت به نحوه عملکرد ناظرین شمارش اعتراض کرد که این اعتراض موجب تنش میان او با مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب شد.

در این میان به نظر می‌رسید محمودوند با حرکت به سمت عیسی زاده ظاهراً قصد برخورد فیزیکی با وی را داشت که سایر نمایندگان مانع از نزدیک شدن آن‌ها شدند.

محمودوند در ریان تنش ایجاد شده با صدای بلند خطاب به جایگاه خبرنگاران گفت: آقای ذوالنوری در شمارش آرا جلو است، اما می‌گویند دوباره بشمارید.

قرعه کشی برای انتخاب نائب رئیس دوم بین ذوالنور و نیکزاد

ایسنا هم نوشت: بعد از دو ساعت شمارش آرا، در نهایت رای مجتبی ذوالنور و علی نیکزاد برابر شد.

در نهایت کار به قرعه کشی رسید و ذوالنور به عنوان نایب رییس دوم انتخاب شد.

عیدالرضا مصری نیز نایب رییس اول مجلس شد.

 

 

افزودن نظر جدید