خانه‌تکانی رئیسی در تیم اقتصادی کابینه

زمزمه‌هایی از تغییر در تیم اقتصادی شنیده شده است که این زمزمه ها حول ۲ یا ۳ چهره بیشتر است.

به گزارش امیدنامه به نقل از خراسان، با تداوم روند صعودی نرخ ارز و ضعف تیم اقتصادی دولت در انجام برخی اقدامات برای سامان‌دهی اقتصاد کشور، زمزمه هایی از تغییر در تیم اقتصادی شنیده شده است که این زمزمه ها حول ۲ یا ۳ چهره بیشتر است.

در شرایطی که طی روزهای اخیر نرخ ارز رشد چشمگیری داشته است، رئیس کل بانک مرکزی در لبه انتقادات قرار گرفته است و حرف و حدیث‌هایی درباره تغییر وی مطرح است و حتی اخباری از قهر وی نیز مخابره شد. سایت خبری اقتصادآنلاین در گزارشی با تیتر «آقای صالح آبادی! شاید با رفتن‌تان از بانک مرکزی بتوانید به کنترل تورم کمک بیشتری کنید!» نوشت: پس از آن که در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر لغو جلسات رئیس بانک مرکزی و حضور نداشتن او در ساختمان شیشه‌ای میرداماد به گمانه‌زنی‌ها درباره استعفا یا برکناری او دامن زد، سرانجام روز گذشته صالح آبادی در بانک مرکزی حاضر شد و تا حدودی به شایعات برکناری خود پایان داد. با وجود این، باید از علی صالح‌آبادی پرسید: حالا که به بانک مرکزی بازگشته و در جلساتی با حضور رسانه‌ها شرکت کرده تا به نوعی اعلام کند که قصد کناره‌گیری از ریاست عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری پولی کشور را ندارد، آیا در غیاب سه روزه خود فکری برای تغییر سیاست‌های بانک مرکزی کرده است؟! شاید بتوان پا را فراتر گذاشت و اصلا پرسید صالح‌آبادی و تیم او قادر هستند در روند سیاست‌های اقتصادی کنونی بانک مرکزی تغییراتی ایجاد کنند؟

علاوه بر صالح آبادی، طی روزهای اخیر حرف و حدیث هایی درباره تغییر رئیس سازمان برنامه نیز مطرح بود. میرکاظمی که این روزها با ترافیک کاری تدوین برنامه هفتم توسعه و تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ مواجه است، از یک سو با خواسته های روزافزون دستگاه ها برای گنجاندن مشکلات آن‌ها در لوایح برنامه و بودجه و از سوی دیگر با انتقاد دستگاه ها از تخصیص نیافتن بودجه روبه‌روست.این موارد در حالی است که روز گذشته وزیر صمت نیز از مجلس کارت زرد گرفت تا فاطمی امین پس از استیضاح ناکام ماه گذشته مجلس، باز هم زیر ضرب بهارستان قرار گیرد. کارت زردی که به دلیل تداوم روند افزایشی قیمت خودرو دریافت کرد.باید منتظر بمانیم تا ببینیم بعد از تغییرات در وزارت کار و وزارت صمت، تغییر بعدی در کدام جایگاه دولت سیزدهم رقم خواهد خورد.

افزودن نظر جدید