داریوش قنبری: عارف محور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس است

عضو حزب مردمسالاری تاکید کرد:بزرگان جريان اصلاحات از محوريت عارف در انتخابات مجلس دهم حمايت کنند.

به گزارش امید به نقل از آریا،داريوش قنبري،گفت:اصلاح طلبان از آقايان خاتمي و هاشمي انتظار دارند که در انتخابات مجلس دهم آقاي عارف را به عنوان محور اصلاح طلبان مورد حمايت قرار دهند.
وي افزود:حمايت اصلاح طلبان از آقاي روحاني در انتخابات رياست جمهوري يازدهم به دليل ايده هاي اصلاح طلبانه ايشان بوده است بنابراين در انتخابات مجلس دهم هم اصلاح طلبان معيارهاي  خاص خودشان را دارند و باتوجه به آن معيارها در انتخابات ورود خواهند کرد .
اين نماينده مجلس هشتم اظهار داشت:بايد توجه داشت که پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري يازدهم به دليل ازخودگذشتگي آقاي عارف بود بنابراين انتخابات مجلس دهم فرصت مناسبي است براي جبران اين از خودگذشتگي .
وي ادامه داد:اين انتظار وجود دارد که بزرگان جريان اصلاحات از محوريت عارف در انتخابات مجلس دهم حمايت کنند.
قنبري گفت:اگرچه مشي آقاي لاريجاني ميانه روي بوده و دراين راستا تلاش بسياري کردند اما ايشان درهرحال يک اصولگراست .البته بنده مخالف نيستم که در بين اصلاح طلبان چهره هاي معتدل اصولگرا هم حضور داشته باشند اما در عين حال معتقدم محوريت و اکثريت بايد در اختيار اصلاح طلبان باشد.
وي اظهار داشت:اصلاح طلبان بايد با هويت خاص خودشان در انتخابات حضور داشته باشند تا بتوانند به عنوان يک جريان سياسي در فضاي سياسي کشور باقي بمانند.
اين فعال سياسي اصلاح طلب گفت:به نفع کشور نيست که همه جريان هاي سياسي يکي شوند لذا اصولگرايان و اصلاح طلبان بايد با حفظ چارچوب خود در عرصه سياسي کشور فعال باشند و اگر قرار است ائتلافي ميان اين دو جريان صورت گيرد بايد اين ائتلاف به گونه اي باشد که اکثريت با اصلاح طلبان باشد تا هويت اصلاح طلبان در انتخابات حفظ شود.

عابد فتاحي ،نماينده اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي نیزبا تاکيد براين مطلب که علي لاريجاني و علي مطهري را افرادي فراجناحي مي داند به انتخابات مجلس دهم اشاره کرد و گفت:بنده باتوجه به حضور گسترده مردم در انتخابات ،مجلس دهم را ازآن اصلاح طلبان مي دانم و معتقدم آقاي عارف سرليست اصلاح طلبان خواهد شد.
وي درباره رياست مجلس دهم افزود:اگر اصلاح طلبان بتوانند اکثريت کرسي هاي پارلمان از آن خود کنند قطعا رياست مجلس را به دست خواهند آورد.
فتاحي درعين حال تاکيد کرد:علي لاريجاني در مجلس جايگاه خاصي دارد درواقع ايشان جاذبه اي دارد که به اين راحتي ها از بين نمي رود .
 

افزودن نظر جدید