سامنه الکترونیک در انتخابات ونزوئلا

در حالی که دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا در انتظار انتخاب جانشین هوگو چاوز هستند، مراکز اخذ رای پیش از گشایش در روز یکشنبه، به سامانه های الکترونیک و دقیق شمارش آرا مجهز شدند.

به گزارش امید ،مسئولان برگزاری انتخابات در ونزوئلا معتقدند که این سامانه به دقت و با کمک دو اپراتور رای ها را می شمارد.

این در شرایطی است که آزمایش های لازم در این زمینه انجام شده و نتیجه بسیار دقیق بوده است. این سامانه دارای یک صفحه نمایش لمسی است که رای دهندگان برای انتخاب نامزد خود از آن استفاده و عکس نامزد دلخواهشان را انتخاب می کنند.

لازم به ذکر است که انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا، نه تنها جانشین هوگو چاوز را تعیین می کند، بلکه سیاست دوران پس از چاوز را نیز مشخص خواهد کرد. انتخاب نیکولاس مادورو به ادامۀ سوسیالیست را در این کشور تضمین خواهد کرد و در صورتیکه، انریکه کاپریلس رییس جمهور شود، به آنچه “انقلاب سوسیالیستی” نام گرفته، خاتمه خواهد داد.

نظرسنجی ها تاکنون از برتری نیکولاس مادورو، رییس دولت موقت کنونی این کشور نسبت به نامزد ائتلاف دموکرات ونزوئلا خبر می دهند. وی در تمام روزهای مبارزات انتخاباتی، با تمرکز بر شخصیت هوگو چاوز و محبوبیتی که در میان مردم ونزوئلا دارد، توانسته احساسات هواداران را برانگیزد. امری که مخالفان نیکولاس مادورو آن را نمایشی می دانند.

وی حتی برای تهییج مردم و جلب آرای هواداران هوگو چاوز، از ارتباط ماورای زمینی با بنیانگذار“جمهوری پنجم” بارها در سخنرانی های انتخاباتی خود استفاده کرده است.

در مقابل نیکولاس مادورو، رقیب جوان وی قرار دارد. انریکه کاپریلس که به خانواده ای مرفه تعلق دارد، در مبارزات انتخاباتی خود، تا جایی که توانسته از اسطوره سازی هوگو چاوز و استفاده از این شخصیت خودداری کرده است.

وی در سخنرانی های خود، مدام تکرار می کند “این مبارزۀ انتخاباتی میان نیکولاس و من برقرار است، رییس جمهور هوگو چاوز را راحت بگذارید”. با این حال، خشم خود را نیز از رفتار رقیب انتخاباتی خود ابراز کرده است. وی نیکولاس مادورو را یک نسخۀ بد از هوگو چاوز می نامد که برنامه های درستی برای کشور ندارد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید