صدیقی: در بین الطلوعینِ ظهور هستیم

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که خودِ حضرت حجت، حجت‌الاسلام و حجت‌الله هستند، گفت: به هر عالمی نمی‌شود حجت‌الاسلام گفت، به عالمی باید حجت‌الاسلام گفت که در دیدگاه قرآن عالم شناخته شود و تبلور دینش باشد، برخی ملاها کج‌فهم‌اند و پُز روشنفکری می‌دهند و فتوا مطابق میل کفار می‌دهند.

به گزارش امید به نقل از رسا،حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران روز پنج‌شنبه پنجم تیرماه در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین سید محسن هزاوه‌ای همدانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد و کشاورزی در مسجد قبا این مرحوم را یکی از پرچمداران و سنگرنشینان نهضت اسلامی دانست و با اشاره به توجه آیات و روایات به ارزش علم و عالم، ابراز داشت: به جرأت می‌توان گفت دین بدون علم و علما باقی نمی‌ماند، اگر علما و دلدادگی مردم به آنها نبود، دین باقی نمی‌ماند.وی با اشاره به این‌که تکیه قرآن و احادیث بر این است که این دین، دین عالمانه و دین حکمت، دانش و بصیرت است، افزود: چراغ و شمسی لازم است که از قرآن نور بگیرد و دیگران را در مسیر نور پیش ببرد، حضرت امیر(ع) به‌عنوان باب علم ناگذاری شده است.

وی با اشاره به گفته برخی مبنی بر این‌که قرآن قرائت‌های مختلف دارد، هرج و مرج دینی را اثر چنین تفکری دانست و با بیان این‌که قرآن کتاب حق، معرفت و دنیا و آخرت است، اظهار داشت: امتیاز قرآن این است که خدا خودش آن را قرائت کرده است تا زمینه برای اختلاف نباشد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در انقلاب اسلامی اشخاصی بودند که سوابقی داشتند و رنج کشیده بودند و به‌عنوان بزرگان به حساب می‌آمدند اما خدا این شهرت و سوابق را موجب مصونیت اینها معرفی نکرد بلکه مسؤولیت‌شان بالاتر بود، این شهرت بت‌شان کرد، با عنایت الهی نتوانستند کنار بیایند و خدا رهایشان کرد که برخی‌شان سر از اینجا درآوردند.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران ادامه داد: آخوندهای سراغ داریم که احکام الهی درباره زنان در قرآن را موجب شرمندگی می‌دانند، تا دیروز در زمان امام(ره) برای خود آینده‌ای می‌دیدند و دیدند خبری نیست و سر از اینجا درآوردند که درباره احکام زنان که از صدر اسلام درباره آن شبهه نبوده، شبهه افکنی می‌کنند.

وی با بیان این‌که فهم قرآن ارتباط با مطهرون لازم دارد، ابراز داشت: مکتبی که پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) برای ما تأسیس کردند و شاگردانی که در مکتب مطهرون تربیت شدند، علمای مکتب هستند و بر شما حجت‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که خودِ حضرت حجت، حجت‌الاسلام و حجت‌الله هستند، اظهار داشت: به هر عالمی نمی‌شود حجت‌الاسلام گفت، به عالمی باید حجت‌الاسلام گفت که در دیدگاه قرآن عالم شناخته شود و تبلور دینش باشد، برخی ملاها کج فهم‌اند و پُز روشنفکری می‌دهند و فتوا مطابق میل کفار می‌دهند.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران تولید علم را کار مراجع و توزیع علم را کار خطبا و نشردهندگان علوم دانست و با اشاره به آیه «فاسئلوا اهل الذکر»، ابراز داشت: قرآن نمی‌فرماید از اهل علم بپرسید بلکه می‌فرماید از اهل ذکر بپرسید، اهل ذکر به فرموده قرآن کسی است که خشیت الهی دارد، قرآن در معرفی این اشخاص می‌فرماید «انما یخشی الله من عباده العلماء».

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: این‌که حجت‌الاسلام والمسلمین هزاوه‌ای همدانی در جهاد بودند، یعنی نظام را قبول داشتند و زیر پرچم نظام بودند، ملاهایی داریم که سواد زیادی دارند اما اسلام سکولاری دارند، اسلام را اسلام زندگی و اسلامی که عُرضه مقابله با دشمنان را داشته باشد، نمی‌دانند، عالمی که به ماهواره، روزنامه‌های چنانی و باج‌خواهی دنیای استکبار کاری ندارد، این چه دینی است؟ دینی که پیامبر(ص) معرفی کرده، فرموده کسی که صبح کند و قصد رسیدگی به امور مسلمین را نداشته باشد، مسلمان نیست.

وی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) دو جبهه «سپاه» و «جهاد» را گشودند که هردو به‌ویژه در دوران دفاع مقدس برای اسلام برکت داشتند، گفت: در همه ارگان‌ها روضه خوانی کرده‌ام، متدین‌ترین، متعبدترین افراد به فتوا، مرجعیت، ولایت و شهدا سپاهی‌ها هستند زیرا در جبهه و با شهادت و ایثار رشد کردند.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران ابراز داشت: جهادی‌ها سنگرسازان بی‌سنگر بودند، جهاد و سپاه خط مقدم جبهه دین و حفظ هویت دینی بودند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین هزاوه‌ای همدانی عالم، فاضل، استاد دیده و حوزه دیده بود اما آمد و در جهاد پرچم به دست گرفت تا جوان‌هایی که از خارج برای دفاع از تشکیل نظامی که به مردم هویت دینی بدهد، برگشته بودند، کمک کند و مدت طولانی در جهاد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: اهل معنا و شهود فرمودند که در بین الطلوعینِ ظهور هستیم، آیت‌الله خوشوقت فرمودند اگر چیزی دربیاید، از سوریه در می‌آید.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید