طوفان شدید آسمان تهران را تیره کرد؛ قطع برق در برخی مناطق/وقوع 30 حادثه در پایتخت +تصاویر

ورود گردوغبار شدید به تهران، آسمان این شهر را به شدت تیره و تار کرد و میدان دید را به شدت کاهش داد. برق در مناطق شهرهای تهران و کرج قطع شده است و از لحظاتی پیش بارش شدید باران نیز شروع شده است.

به گزارش امید به نقل از تسنیم، این در حالی است که ساعتی پیش نیز مانند چند روز گذشته،‌ گردوغبار شدید، آسمان شهر کرج را نیز تیره کرده بود.

در حالی که از ساعاتی پیش، وزش طوفان و گردوغبار تمام شهر تهران را تحت تأثیر قرار داده و آسمان این شهر را تیره و تار کرده بود، از لحظاتی پیش، همزمان بارش شدید باران نیز در تهران آغاز شده است.

این در حالی است که شهروندانی که در سطح شهر حضور داشتند، با توجه به وقوع این دو پدیده در دقایقی کوتاه، به شدت غافلگیر شده‌اند.

هادی رحمتی، مدیرکل بحران استان تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: روز گذشته سازمان هواشناسی وقوع گردو خاک و وزش باد را پیش‌بینی کرده بود اما چیزی از سرعت آن به ما اعلام نکرده بود و ما نیز این موضوع را به اطلاع دستگاه‌های مربوطه رساندیم.

وی با اشاره به طوفان شدید توام با گردو غباری حوالی ساعت 19 امروز تهران و شهرستان های غربی استان را در نوردیده بود، نیز گفت: در پیگیری‌های که انجام دادیم این باد بین 75 تا 80 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و منشا آن نیز از استان البرز بوده است که پس از عبور از شهرستان های شهریار، ملارد، رباط کریم و اسلامشهر به تهران رسیده است.

رحمتی افزود: در همین راستا به تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی اعم از شهرداری، اورژانس، آتش‌نشانی و ... اعلام آماده باش کرده ایم و این دستگاه‌ها هم اکنون در آماده باش هستند، ضمن اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها این طوفان با بارش رگبار همراه خواهد بود واز این نظر در کاهش گردو غبار هوا موثر است.

همچنین سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع نزدیک به 30 حادثه عملیاتی در پی طوفان امروز غروب پایتخت خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: درپی وقوع طوفان در پایتخت و برابر آخرین آماری که تا لحظاتی پیش، از ستاد فرماندهی آتش‌نشانی پایتخت اعلام شده است، تاکنون حدود 30 حادثه عملیاتی در پایتخت رخ داده که منجر به اعزام آتش‌نشانان شده است.

وی با بیان اینکه "عمده حوادث در سطح مناطق یک و دو عملیات آتش‌نشانی یعنی شمال، شمال‌غرب و غرب پایتخت رخ داده است"، گفت: قطع درختان، آب‌گرفتگی معابر، سقوط داربست، سقوط کابل برق و ... از جمله مواردی بوده که آتش‌نشانان در آن حضور داشته‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این حوادث تاکنون مورد فوتی و مصدوم نداشته است، گفت: تنها خسارات مالی به جا مانده و لازم است شهروندان از تردد غیرضرور در معابر و خیابان‌ها خودداری کنند.

به گفته ملکی بیشترین حوادث طوفان پایتخت در مناطق 22، 3 ، 5، 2 و 21 شهرداری رخ داده است.

طوفان شدید آسمان تهران را تیره کرد؛ قطع برق در برخی مناطق/هواشناسی: چیزی از سرعت طوفان نمی‌دانستیم!

طوفان شدید آسمان تهران را تیره کرد؛ قطع برق در برخی مناطق/هواشناسی: چیزی از سرعت طوفان نمی‌دانستیم!

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید