عارف می‌تواند در تشکیل حزب فراگیر در جریان اصلاحات محور قرار گیرد

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه محمد رضا عارف می‌تواند در تشکیل حزب فراگیر در جریان اصلاحات محور قرار گیرد٬گفت: حرکتی که عارف برای رشد و بالندگی کشور با کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم انجام داد٬ نشان داد با اعتقادی که به خرد جمعی دارد می‌تواند در متن تشکیل حزب فراگیر در جریان اصلاحات باشد.

به گزارش امید به نقل از مثلث آنلاین محمدرضا خباز درباره تلاش محمدرضا عارف برای تشکیل حزب فراگیر اصلاحات٬ گفت: فصلی از قانون اساسی درباره تشکیل حزب است ولی متأسفانه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون هنوز حزب به معنای واقعی آن در کشور پا نگرفته است.

وی با دلایل نهادینه نشدن تحزب در ساختار سیاسی کشور را تشریح کرد و ادامه داد: نخستین دلیل آن است که وقتی فعالان و شخصیت های سیاسی اقدام به تأسیس حزب فراگیر می کردند که دولتی جدید روی کار آمده و متولی رسیدگی به امور اجرایی کشور شده بود، فعالیت چنین احزابی با پایان یافتن دولت عمر سیر نزولی پیدا می کرد تا آنکه از عرصه سیاسی کشور محو می شدند.

نماینده ادوار مجلس افزود: علت دوم روحیه حزب ستیزی یا حزب گریزی برخی دولتمردان است که نمونه بارز آن را می توان در رفتار احمدی‌نژاد دید؛ او بارها از تریبون های رسمی اعلام کرد که با وجود برخی نهادهای انقلابی نیازی به حزب نیست.

وی با بیان اینکه حزب فراگیر حلال بسیاری از مشکلات کشور است٬ ادامه داد: در ایران بر خلاف سایر کشورهای مردمسالار، نگاه مثبتی به تحزب وجود ندارد و حتی می توان گفت که برخی مواضع سختی مقابل حزب و حزب گرایی می گیرند و مخالف بسترسازی برای نهادینه کردن فعالیت حزب در ساختار سیاسی کشور هستند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در سفرکرمانشاه درباره تحزب، آن سخنان را قوت قلب جریان‌های سیاسی برای تشکیل حزب فراگیر خواند و توضیح داد:رهبرمعظم انقلاب درسفری که به کرمانشاه داشتند اشاره و تاکید جدی به تشکیل حزب قوی در کشور داشتند که این فرمایشات می‌تواند نقطه عطفی در تحقق شکل گیری یک حزب فراگیر باشد.

وی با اشاره اجماع تمامی طیف‌های جریان اصلاحات برای قرار گرفتن در زیر چتر حزب فراگیر، ادامه داد: ابتدا باید دید اساسنامه‌ و مرام‌نامه که تنظیم و به تصویب کمیسیون ماده ده احزاب می‌رسد چگونه است اما به توجه به روحیات محمدرضا عارف به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان معتدل زیر پرچم این حزب فراگیر قرار ‌گیرند.

خباز با بیان اینکه محمد رضا عارف می‌تواند در تشکیل حزب فراگیر در جریان اصلاحات محور قرار گیرد٬ توضیح داد: حرکتی که عارف برای رشد و بالندگی کشور با کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم انجام داد٬ نشان داد با اعتقادی که به خرد جمعی دارد می‌تواند در متن تشکیل حزب فراگیر در جریان اصلاحات باشد.

افزودن نظر جدید