عارف: هیچ بحثی در شورای عالی اصلاح طلبان درباره انتخابات ریاست جمهوری صورت نگرفته است/افراد نظر شخصی خودشان را می گویند/نمي توان شوراي عالي اصلاحات را با جامعتين مقايسه کرد

رییس موقت شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید هنوز بحثی درباره کاندیدای‌شان در ریاست جمهوری سال آینده نداشته‌اند.

به گزارش امیدنامه،دکتر محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران پارلمانی  در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان کاندیدایی به جز آقای روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 دارند، گفت: اصلا بحثی در اینباره نشده است و تا امروز هرکسی حرفی زده است نظر شخصی او بوده است.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهید نظر جمع اصلاح طلبان درباره ریاست جمهوری را بدانید باید منتظر تشکیل شورای عالی اصلاح طلبان باشید که در اولین فرصت تشکیل خواهد شد.

رئیس فراکسیون امید در پاسخ به سوالی درباره گزارش عملکرد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و فراکسیون امید گفت: گزارش عملکرد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان آماده است که به زودی منتشر می شود.
وی با اشاره به این که این گزارش بر اساس آسیب شناسی فعالیت ها، عملکرد شورا و با توجه به ترکیب جدید شورای عالی تهیه شده است، گفت: البته گزارش عملکرد سه ماهه فراکسیون امید نیز آماده شده و ان شاالله بعد از مروری که داشته باشیم در اختیار رسانه ها قرار می دهیم.
رئیس شورای عالی سیاست گذاری اطلاح طلبان در پاسخ به سوالی درباره این که آیا اصلاح طلبان به انتخابات شوراها ورود می کنند؟ گفت: قطعا ما در این راستا برنامه ریزی خواهیم داشت، اعضا و گروه ها تا به حال کارهایی را در این راستا انجام داده اند و ما امیدواریم که به صورت منسجم، یکپارچه و جدی برای انتخابات شوراها کار کنیم.
عارف تاکید کرد: انتظار ما این است که اصولگرایان نیز در این زمینه کار کنند تا بتوانیم انتخاباتی پر شور و رقابتی داشته باشیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره اختلاف میان شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان و شورای هماهنگی گفت: برخی از احزاب در شورای هماهنگی نقطه نظراتی داشتند که بخشی از آنها لحاظ شده است و در مواردی دیگر نیز بررسی و لحاظ می شود.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در خصوص ترکيب جديد شوراي عالي اصلاح طلبان، گفت: ما جهت گيري کشور را تحزب مي دانيم. اميدواريم در کشور ما سه يا چهار حزب قوي شکل بگيرد که بتواند برنامه هاي خود را اعلام کنند و مردم به آنها راي دهند. تا آن زمان هيچ راهي جز حرکت جبهه اي نداريم که خوش بختانه دو جبهه بزرگ داريم به نام جبهه اصلاحات و جبهه اصولگرايان . در هر جبهه هم احزاب نقش دارند و هم يکسري شخصيت هاي برجسته ملي هستند که نقش بالايي دارند و قاعدتا نمي توانيم يکي از اين دو گروه را حذف کنيم. در ترکيب جديد شوراي عالي اصلاحات هم اين موضوع رعايت شده است؛ هم احزاب اصلاحات يا بخشي از احزاب اصلاحات حضور دارند 24 عدد از احزاب حضور دارند، از فراکسيون اميد هم به عنوان يک تشکل دعوت کرديم و يک تعداد اعضاء حقيقي که بتوانند تاثيرگذار باشند در راهبرد هايي که من اشاره کردم، در جلسات اين شورا شرکت خواهند کرد. 
وي در پاسخ به سوال ديگری مبني بر اينکه آيا شوراي عالي سياست گذاري اصلاحات همان نقشي را دارد که جامعتين در جبهه اصولگرايي ايفا مي کنند؟، گفت: نمي توان شوراي عالي اصلاحات را با جامعتين مقايسه کرد. اينکه در اصولگرايي جامعتين نقش دارد يا احزاب ديگر مربوط به خودشان مي باشد. اما در داخل جبهه اصلاحات اين شورا نقش هماهنگ کننده و انسجام بخشي به وحدت اصلاح طلبان را خواهد داشت.
رئيس فراکسيون اميد در خصوص انتخاب سه عضو از فراکسيون اميد براي شرکت در جلسات شوراي عالي اصلاح طلبان نيز گفت: از دوستان امروز يا فردا خواهيم خواست تا کانديدا شوند و در اولين جلسه شوراي مرکزي که فکر مي کنم صبح يکشنبه 26 مهر انشالله جلسه خواهيم داشت با راي شوراي مرکزي انتخاب خواهند شد.

افزودن نظر جدید